Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvad kan det være?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 16:01

Hej.

Jeg har en hoppe der har fået en masse knopper over hele kroppen det ligner hun er blevet stået af en myggesværm hvad kan det mon være?det klør ikke på hende eller irritere hende.men det ser godt nok mærkligt ud.

Mvh Annemette.

0
0
Svar på denne tråd

nældefeber
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 16:04

Det kan være nældefeber eller overfølsomhed.

Nældefeber kan forårsages af noget, som hesten har ædt f.eks. på marken. Det kan være ukrudtsplanter e.lign.

Det kan selvfølgelig også være en form for soleksem.

Måske burde du kontakte en dyrlæge?!

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

hvad farve er den?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 16:11

hvis den er lys kan det være soleksem, men desværre kan det også være nældefeber...Det ser rædselsfuldt ud. De ligner nogen der har været oppe og slås med en bisværm hvorefter de har løbet sig dehydreret.

Jeg ville få en dyrlæge ud og tjekke. Nældefeber skal behandles. Er der sket nogen ændriger omkring den indenfor den seneste tid?

Mvh. Tine

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

myggeangreb
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 16:48

Giver de andre ret i at det kan være soleksem eller nældefeber...men det kan faktisk også være et ekstremt mygge-angreb...min DV så sådan ud indtil jeg begyndte at tage ham ind i skumringstiden, da ingen sprays, roll-ons eller andet hjalp på ham...og nu er det helt væk igen.

.

Skovvang, 8370 Hadsten tilbyder :

1-2 dages-ophold med skov-pas

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

* vi bor mel. Århus og Randers *

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

kan også være andet
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 22:52
red engang en hest der også fik knubber over det hele. kan ikke helt huske hvad det var... dyrlægen kom i hvert fald ud og kiggede på hende, han gav mig en special shampoo, og alt forsvandt efter nogle behandlinger.

VH tanja
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider