Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvordan rengøres delvis hvid hest??
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 15:29

Hun er tinker, altså broget, men rimelig meget hvid.

Har fundet ud af at en røgte sten er rimelig brugbar til skidt og løse hår. Men så er der lige den "hvide" hale, det "hvide" lange hovskæg og den tis farvede hale/bagende..

Jeg kender hende ikke så godt, da hun lige er kommet herhjem i søndags.Hun har ikke været alverdens meget i hænder.Har mest gået som hyggehest og i folet., kan jeg forstå på ejerne.Men vand er ikke det største hit, specielt ikke på benene hvor hun har et par småskrammer, som man ikke må nærme sig (endnu)...

Kan I komme med nogle fif, som tager den græs,tis farve ?? Evt. uden at man skal sjaske hende til med vand og sæbe??

Vil lige nævne at hun nu ellers er ret tålmodig...Hun lod sig fint finde sig i , at jeg ville rede/børste hendes kæmpe lange man igennem, og det tog ellers omkring 30-45 minutter.

mvh og tak

0
0
Svar på denne tråd

hvad med...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 16:24

er der noget med kartoffelmel kan bruges??

0
0
Svar på denne tråd

Kartoffelmel
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 18:19

Jeg bruger kartoffelmel til de gule pletter og halen. Det virker super og Savoux blir pæn hvid bagefter

Heidi A

Behandl dyr med kærlighed og respekt. De har ikke bedt om at være her.

Part tilbydes på DV/Araber hoppe. Se præs.(4990)

0
0
Svar på denne tråd

renlighed
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 20:22

Skal den nogen steder hvor den SKAL være ren lige nu eller er det bare for din egen forfængeligheds skyld?

For ellers kan du jo bare fortsætte tilvænningen stille og roligt.

Skal kartoffelmel ikke på en våd hest?

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Kartoffelmel
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 21:17

Jo kartoffelmel skal på en våd hest og sidde til det er tørt. Derefter kan man nemt børste det af med striglen.

Heidi A

0
0
Svar på denne tråd

hvid hale
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 23:07

Jeg er igang med "for vaskningen" af min pony, inden hendes kåring på lørdag. Hun er den eneste uden en alenlang stamtavle så mit mål er i det mindste at komme med den reneste pony...

meen, hun har hvid hale (læs tisgul)

Jeg har vasket i shampoo til hvide heste, det virker ret godt.

Sat halen i "blød" i menneske shampoo.

Halen er i våd tilstand gnedet i kartoffelmel med ret god virkning. (det skiller også hårene fint ad, så den er super nem at rede igennem)

Der er desværre stadig et gulligt skær i halen.

Kan man måske blege den i brintoilte? (staves) også en ordentlig gang balsam bagefter. Hvis ja, hvad skulle blandingsforholdet være?

Optimist (fedt kaldenavn)

Det blir nok svært uden alt for meget vandpjaskeri... men hvis du kan fugte stederne og gnide med katoffelmel, så er det nok også mit bedste bud.

Har også hørt den med wonderstonen, skal have købt en for en sikkerheds skyld, selvom pony for det meste kun lider af "tishale"

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

0
0
Svar på denne tråd

Blue Hors
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 00:54
har lavet en spray til hvide og skimler, har hørt den skulle være god.
0
0
Svar på denne tråd

super clean
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 07:53

BH superclean virker rigtig godt, men hvis ikke man kan komme til hesten, så er det nok heller ikke godt med sprayflasker der siger psst.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

blæk skal
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 14:05

efter sigende, kunne kurerer en tis gul hale.

En patron blæk i 10 l vand ( mener jeg )

hilsen Linda

og nej halen bliver ikke lilla

en positiv indstilling virker altid

{>

kjoler sælges:harrigsheste.com/index...joler.html

0
0
Svar på denne tråd

Halen..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 15:45

Til halen kan man både bruge kartoffelmel, og man kan osse vaske den i sæbespåner. Jeg synes begge dele giver et godt resultat

Heidi A

0
0
Svar på denne tråd

Cowboy Magic...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 16:05
...Green Spot Remover/Shower in a Bottle skulle være ret effektivt.

Ejeren af stalden, vi står i var i hvert fald overrasket over at det "bare sådan" fjernede de gule pletter uden vask og gejl.

... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Vi ses i Grønhøj - efter 1. august!
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 22:54

min pony er hvid skimmel med fluepletter. han får heldgivis kun meget sjældet tissepletter, og er i det hele taget meget nem at holde blød og smuk. Men skulle det ske at han bliver snavset bruger jeg altid BH superclean. Dejligt nemt at bruge og VIRKER. Faktisk hjælper vand også hvis det er "let".

Held og lykke!

>> By The Little Angel <<

"Jeg er den plet du aldrig kan få af tøjet!"

0
0
Svar på denne tråd

Hvid hest
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 23:43

Jeg kan også anbefale Blue Hors Super Clean - det tar alle gule pletter nemt. Bare spray på, og tør af med en ren klud.

Hvis hesten er bange på spraylyden, kan man duppe det på istedet.

Halen er et større problem. Prøvede selv specialshampooer ti, hvide heste uden den store succes. Og også kartoffelmel.

Jeg har hørt at et bad i klorinvand skulle tage den gule farve.

0
0
Svar på denne tråd

hvad med blå biotex ??
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 16:06

Skulle jo også være godt mod mug, som jo især Tinker har mulighed for at få med alt det hår på benene... Jeg aner ikke om det kan vaske en hvid hest ren men man kunne da prøve :-)

Finder du ud af en super måde at få den ren på vil jeg da gere høre om det da jeg også har en broget Tinker der ser lidt @!#$ gul ud indimellem

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville nok..
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 20:18

vænne den til vand. det burde den nok kunne lærer :) så kan man få sådan noget specielt shampoo til skimler/hvide heste. Kan ikke huske hvad det hedder det jeg har, men det virker ytrolig godt. bare du kører en klub med lidt shampoo henover er alt det grønne græs og andet beskidt væk.

© هvع you tøs ©

Ingen kan alt, men alle kan noget!

.··..··.
`·. Skathhh <3<3
0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 20:23

sæbespånevand og kartoffelmel er genialt... samt blue horse super clean... min hvide pony bliver hvid hver gang...

Carina.

Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder.

Surprise- Min smukke ponyblanding.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider