Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Ny ridehusbund - alle erfaringer søges
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 23:42

Har i fået lagt ny bund i jeres ridehus ?


Hvad har i på - både bund og toplag ? Og har i lavet det selv eller fået alt gjort proffesionelt ?


Og hvad har i givet for det - bund, bortkørsel af gammel bund, "montering" af ny bund osv ?


Hvilket underlag forestrækker i, når det skal bruges både til dressur og spring ?


Og kan i anbefale eller fraråde (evt på besked) nogle bestemte ?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Yuki
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 17:37

Vi har lige bygget ridehus, og derfor selvfølgelig også bund. Vi har nok lavet alle de fejl, som så mange andre, man næsten kan lave!


Vigtigt: sørg for at det bærende underlag er 100 % stabilt, helst i form af ca. 30 cm knust tegl. Derefter et lag stenmel ca. 15-20 cm. vores toplag bestå af mest flis, lidt vasket sand, og lidt bakkegrus m. ler. Det sidste var en fejl. Den er ikke tung, men lidt levende, jeg er ikke helt tilfreds endnu, da jeg helst vil have hoven ikke kommer ned i underlaget. Det kan man vist kun klare med lersand, og der støver helt vildt! Jeg prøver mig stadig lidt frem. Har tænkt mig at lave en prøve med alm. spåner blandet i, det virker som om det "pakker" det lidt bedre.


Hvis du vil vide mere så bare spørg, helst over besked.


Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det bedste jeg har prøvet
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 09:49
at ride i er rent, meget groft flis i et rigtig tykt lag. Det tog en måneds tid at ride det til, men derefter var det helt perfekt, og det samme var det udendørs. Det er fast, men fjedrende og kræver ikke meget vedligehold. Jeg ved desværre ikke hvad det koster, da det var et opstaldningssted. Der var selvfølgelig noget stabilt nedenunder, men flisen var i et rigtig tykt lag ovenpå. Det var ikke professionelt lavet, de fik det bare leveret med lastbil og kørte det selv ud med traktor.
0
0
Svar på denne tråd
 
 et godt tip
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 09:53

er at når i skal have den gamle bund væk, så sælg den!


I sparer transporten væk, og der er altid nogle som mangler noget til deres ridebaner. I skal nok ikke forvente at få det vilde, men hvis i sparer ved transport, og for et symbolsk beløb ind på den gamle bund, så er det jo pludselig også en del penge.


Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehusbund
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 18:15

Tak for jeres erfaringer - kom gerne med flere


Hvad kan i bedst lide at ride i ? Sand, flis, bark ??


og meget gerne erfaringer med forskellige firmaer.


Jeg har indtil videre fundet "speielsand" ved Thorup Nielsen og www.ridebaner.dk

Og har set en lille smule på www.kold-bark.dk


Men der MÅ da være en hel del ?


Skriv også gerne, hvis i i jeres rideklub har en super bane - hvilken type er den, og i hvilken rideklub ?


Er der nogen der har erfaringer med firmaer i Sverige ?




- Yuki


Med den lille salathest





0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehusbund!!
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 21:20

Vi fik en ny bund ind i efteråret og den er bare super at ride i. Der kom først et lag "Oudrup" sand/lerblandet sand (det er hvis bare fra en bestemt grusgrav, deraf navnet) ind og derefter et læs "Novopan" bund fra Bjarne Nielsen oven på. Prisen var omkring 15000-20000 kr for det hele.

Det kan varmt anbefales.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehus
Forfatter: 
Dato:  11-07-2006 09:57

vi har fået renoveret vores ridehus bund - der var noget knoldet sand som ikke var brugt længe... Den blev harvet grundigt og vi fik 25 kubik flis fra www.kold-bark.dk hældt på (banen er 15x30) til ca 6000 kr incl moms og levering. Vi fordelte det selv.


Ridebanen har vi også selv renoveret... den var blevet helt grøn, så ukrudsfjernet på, stå 10 dage. Blev meget grundigt harvet og hullerne blev fyldt med alm jord. Vi kørte et læs gammelt flis på som vi havde liggende, og den er blevet rigtig fin...


Jeg er meget glad for flis, da det giver et fast men fjedrende underlag.




mvh. Heidi, High-Line, High Hope & Marzarin

Stutteri High

Afkom efter Blis DS 5040 efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

Fuldblods- eller halvblodshoppe købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi havde sold i
Forfatter: 
Dato:  11-07-2006 22:02
ridehuset og har lagt et lag GROV flis ovenpå.40 m3 til 20 x 40 m og det var nok lidt rigeligt. Det tog NOGLE kørsler med harven at blande de to lag lidt og så vandede og tromlede vi.Red en måneds tid. Nu er der et tyndt lag grov flis øverst = næsten ingen støv (slet ikke hvis hestene løfter benene ordentligt) og næsten ingen dannelse af hovslag. Fjedrende og ikke dybt.

Bark er YT det bliver glat og smattet hvis man vander.

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridebaneflis
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 21:03

Den lidt grove ridebaneflis holder også lidt længere end den fine. Den grove flis kan købes hos Lindegården på tlf 38 88 89 35


40 m3 kr. 9.250 incl moms og levering på sjælland.


Hilsen Marianne

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider