Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bayofly, mod fluer, og flyvende kryb??
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 22:07

Hejsa

Har i dag talt med producenten af midlet Bayofly

Og fået af vide, at det kan bruges til heste(ikke anerkendt) endda drægtige hopper.

Jeg vil lige høre om der er nogen, der har erfaring med brug af dette???

Det skulle have en holdbarheds tid på op til ca. 4 uger mod fluer

Klæg, mitter, bremser osv,!skulle der være noget minder holbarheds tid på!

Midlet skulle også kunne bruges mod sommereksem!

Jeg skal lige skynde mig, at fortælle, at det kan give kraftig hudirriation, så det blev anbefalet, at afprøve midlet på et lille område!

Håber, at høre om erfaringer!

Mvh

Annett

Sælges!

4 Års DH-hoppe(let ridelig, og med dejligt temperament efter Le Miserable xx/stærbogårds Apollo, Samt 2 super lækre føl efter Zorro Son

0
0
Svar på denne tråd

mod eksem
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 22:18
Jeg bruger selv Bayofly på mine to islændere der har lidt sommereksem og det virker. Jeg ved ikke hvor meget det hjælper på fluer og så er det også temmelig dyrt, men eksemen kan holdes nede Jeg sprøjter edikeblanding på mod fluer og det hjælper, men holder kun et par timer, så det er godt på tur.
0
0
Svar på denne tråd

Bayofly
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 23:03

Jeg har selv brugt det på en hest der var overfølsom for insekter.. Det virker..

Dog skal det lige testes på hesten om den kan tåle det inden man bare bruger løs...

M.V.H. Riderlykke

Der er 2 ting som dyreejer:

Enten så vil man det, eller også vil man det ikke..

Lækker springsadel sælges

Se min hjemmeside HER

0
0
Svar på denne tråd

Ekholms Prob
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 23:06
Jeg bruger Ekholms prob. Der er så vidt jeg ved ingen der har udviklet nogen reaktioner på det andet end at de lugter af tjære. det er helt naturligt. man skal godt nok arbejde lidt mere end med bayofly, men til gengæld er det naturligt. kan købes på islandshesten.dk
0
0
Svar på denne tråd

bayofly
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 23:07

Du skal afprøve 5 ml på indersiden af hestens lår og hvis der efter 24 timer ikke er nogen irritation eller varme på låret kan du bruge det normalt.

Jeg brugte det dog hver 14.dag, 20 ml.

Samtidig vaskede jeg min hest i B Perox hundeshampoo samme dag inden jeg gav Bayofly i hale og man.

M.V.H. Riderlykke

Lækker springsadel sælges

Se min hjemmeside HER

0
0
Svar på denne tråd

Synes ikke det virker
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 11:55

endnu...

Har købte n prøve hos dyrlægen for en uge siden. 15 ml til min haflinger med sommereksem.

Han klør stadig lige meget, og står og ryster og sparker om aftenen i insekttiden. Han har også dækken på ved siden af.

Mia

0
0
Svar på denne tråd

Syntes det er godt
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 16:00

Jeg har brugt det de sidse par år med god virkning. Har de andre gange fået det gennem dyrlægen, ER der nogen der ved om man kan man købe det andre steder ???

Bor i syd jylland

0
0
Svar på denne tråd

Prisen
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 16:07

Hvad er prisen på det?? Og hvor kan det købes??

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Nu med hjemmeside:
www.123hjemmeside.dk/LindaVL/

0
0
Svar på denne tråd

bayofly
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 16:09

Jeg har købt mit gennem dyrlægen...

Jeg kan dog ikke huske prisen på det. Det er ikke billigt men heller ikke så man ruineres da det holder længe...

M.V.H. Riderlykke

2 stk. sadler købes. Se her

Boks i Odense søges. Kig her

Se min hjemmeside HER

0
0
Svar på denne tråd

BayOFly
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 16:50

Bruger det til min hoppe, der lider af sommereksem..

Udover hos dyrlægen, kan det købes ved bla. DLG og andre foderstof forretninger... Pris ca. 970,00. Hvis man sørger for at tjekke holdbarhedsdatoen, kan man få det, så det kan holde sig i 2 sæsoner..

Mia Haugsted - Det virker ikke, hvis mitterne først har været på hesten- derfor skal man starte med det allerede i april, hvis det skal have effekt på eksemheste.

Kombinerer det i øvrigt i år med et nyt produkt, der hedder Cutalind (også fra dyrlægen) og hun har stadig al man og hale og ingen sår. Absolut det bedste år nogensinde (7-9-13 bank-bank-bank)

Rina B

0
0
Svar på denne tråd

tectronic pour on
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 06:15

er et produkt som er magen til bayofly og det virker også effektivt. Jeg har brugt det i to år og dyrlægen har også sagt god for det selv om det er lavet til kvæg. Jeg mener det er lidt billigere. jeg købte det hos Mortalin.dk www.mortalin.dk/471

0
0
Svar på denne tråd

Rina B...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 07:40

Var godt klar over at det ikke ville virke på hans eksem når han nu havde fået eksemen før vi begyndte behandlingen, men jeg ville prøve det så min hest ikke ville være omsværmet af alle insekterne.

Nå men jeg har nu måtte konstatere at det er begyndt at virke. Bør det ikke vike fra man starter eller er det normalt at der går ca. 14 dage før man ser en bedring? Han slår ikke med halen eller sparker nær så meget.

Mia

0
0
Svar på denne tråd

Dokumentation...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 08:58

Er der nogen der kan dokumentere at deres heste er blevet fri for klæg og myg ved brug af "BayOfly"...

.

Skovvang, 8370 Hadsten tilbyder :

1-2 dages-ophold med skov-pas

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

* vi bor mel. Århus og Randers *

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 15:55
Sidste år spurgte jeg dyrlægen, om der fandtes noget, der kunne holde klæg væk. Han mente nej, men at det bedste bud var Tectonic. Dog var nogle heste voldsomt allergiske overfor det.
0
0
Svar på denne tråd

INTEI..
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 16:02

Virker på klæger.INTET overhovedet.

Jeg bruger nu på 3. år tectonic uden allergireaktioner.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

defly...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 16:03
er der nogen der kender til "defly the fly" det er en halsbånd...jeg har købt sån et til min smukke..

ped har været der...ped har prøvet det
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med Dækken ???
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 14:06
Jeg sidder med intr og læser alles indslag...Vi har nemlig lige købt den sødeste lille miniature/ shetter til min lille datter...han har sommereksem og har pt gået med dækken...har dog en lille smule sår i panden, som vi smør med fucidin og horsol...men kan vi køre den behandling og så undgå dækken ??? kan man undgå dækken med nogen som helst behandling ??? og til sidst...hvrnår er mitterne mest aktive...for alle vores står på døgnfold..kan den lille nye også det ???
Knus Heidi

Livet er hvad man gør det til
så smil til andre
og andre skrupgriner af dig.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider