Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Betfor vs "almindelige" roepiller
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 21:27

Da jeg ikke ved meget om betfor har jeg sådan et idiot-spørgsmål :D Skal Betfor ligge i blød i ligeså lang tid som de traditionelle roepiller??

0
0
Svar på denne tråd

ja ca...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 07:51

med mindre du køber speedibet, som er hurtige til at bløde op.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

tak karinae
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 08:24
Jeg har hørt om Speedi-Beet, jeg synes bare de er ret dyre i forhold til de andre produkter. Og så har der vist været snak om, at de indeholdt sand?! Men ok, det er en anden der skal fodre for mig, og hun vil nok synes dem der er opblødt på 10 minutter er smarte, istedet for at hun skal gå og huske på at få lagt de andre i blød lang tid i forvejen...
0
0
Svar på denne tråd

Betfor
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 08:57
Har ikke prøvet Speedi-Beet, men i Betfor kan der godt være en del sand. Jeg synes ikke de behøver helt så lang iblødsætning som roepiller, men de skal da have mindst et par timer. Medmindre der bruges varmt vand, så er ½-1time nok.
0
0
Svar på denne tråd

Betfor
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 11:59

skal stå i blød i en time i koldt vand (½ time med meget varmt vand).

Betfor er et rent produkt og indeholder ikke sand. Det er en fordel at anvende Betfor frem for roepiller idet fibrene er meget længere i Betfor. Netop lange fibre er meget vigtig for hestens fordøjelsessystem og energiudnyttelse.

Betfor koster kun ca. 100,- for 25 kg. Så dyrt synes jeg ikke vi kan sige det er.

Mvh. Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Fibrene!
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 12:15

Er det gode ved alle former for roeaffald, om de er lange eller korte fibre har ingen praktisk betydning for effekten i maven.

Hestene tygger dem og de er jo lige små når de passerer igennem tarmen!

Tyggetiden er lidt længere ved betfor; men den kan forøges med en håndfuld lucerne i den opblødte roegrød.

Der er mange der har oplevet sand i betfor!

Ved brug af større mængder, er der virkelig mange penge at spare på at bruge roepiller frem for Betfor.

Jeg bruger ca 3500 kg pr år af roepiller, det koster mig ca 4550 kr pr år.

Skulle jeg bruge betfor ville jeg skulle betale 14.000 kr for at kunne give samme mængde.

Hilsen

Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

1 time??
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 13:33

Hej.

Jeg anvender selv Betfor til mine heste, og jeg lærte dengang jeg startede med at fodre med det for år tilbage, at det skulle stå i blød i min. 3 timer. Men er 1 time som nogen af jer skriver virkelig nok? For det ville da af og til lette "arbejdet" med at gøre dem klar.

Mvh. Janne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har valgt at bruge
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 13:35
Betfor fremfor roepiller, da jeg ærlig talt synes at roepiller minder mere om "affald" - som det jo siges begge produkter er, men hvor betfor i mine øjne minder mere om reelt foder.. Jeg har dog ikke fundet nogen tegn på sand i mit - heldigvis..

Med venlig hilsen

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Dybdahl
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 15:36
Jo man kan altså godt få fat i en sæk Betfor, der indeholder en del sand. Jeg har ikke oplevet sand i bunden af spandene med roepiller, men har haft nogle sække Betfor, hvor der har været en del sand i bunden af spanden. For et stykke tid siden var der en "artikel" (læs reklame for Betfor) i et hesteblad (husker ikke hvilket), hvor der stod, at der måtte være X-procent sand i (kan ikke huske hvor meget, men det var en del måske 3-5%). Og at det ikke betød noget, hvis mængden man gav ikke oversteg en vis mængde pr dag. Igen husker jeg deværre ikke, hvor meget, men tror faktisk det var under et kg, ihvertfald ikke meget over.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider