så havde jeg tænkt at efter det er blevet slået, at der skulle gå godt 14 dage 3 uger inden de skulle der ned igen, så ledes at det lige var vokset lidt igen men at det ikke var så tæt som det er nu. der hvor det ikke er slået vokser der nogen steder tidsler der e ca en 80 cm høje og i mellem dem er dette her meget tætte og kraftige græs der midst lige så højt. igår da jeg hentede ham lignede han en høj drægtig hoppe der er klar til at føle, så udspilet var hans mave. i morges havde det fortaget sig, og de kom på jordfolden med en anelse græs på for at slå maver. han var meget hævet i benene men hovene var ikke alamerene varme men lidt varme alligevel.
jeg har selv bogen den store foderbog og er da også blevet klogere men så læste jeg bare lige om alle de heste da var blevet forfangne her i foråret og blev urolig især fordi tarino var så udspilet.
jeg venter i hvert fald til juli med at lukke dem længere tid ude på græsfolden så må de pt nøjes med små intervaller, da min større græsfold ligger 0,5 km fra os selv af. og jeg har langt til arbejde en times kørelse hver vej så der går let op til 10-11 fra jeg lukker dem ud og til de er inde igen, så det duer jo ikke. men lidt græs er jo også bedre end slet ingenting.
men tak for at dele ud af jeres erfaringer
mai-britt