Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Det klør..
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:29

Min shetter pony er begyndt at klø sig helt vildt. Hun har i nat kløet sig så meget at alt pelsen er væk et enkelt sted på halsen.

Dyrlægen kommer i dag eller i morgen (det er meget isglat her så det er ikke sikkert at han kan komme i dag men så kommer han i morgen).

Men er det nogle der har et forslag til hvad det kan være der klør sådan ? Hun er i fol, mon det har noget at sige ?

De andre heste som står i stalden og som hun går på fold med, klør sig ikke.

Hilsen
Chirie

Kunne du tænke dig at hjælpe mig med mine ponyer. Så skriv til mig.
Dejlig pony hingste plag (født 2004)sælges. Se præs.
0
0
Svar på denne tråd

min gør det samme...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:54

...tror dog hendes bare pletter og kløen kommer af ringorm som jeg forhåbentlig er ved at forsvinde igen.

Hun har bare pletter i nakken, på skulderen og en lille bar plet på næseryggen. dem på skulderen og i nakken er dog af at klø sådan.

Knabstruppere forever !!
0
0
Svar på denne tråd

Det kan sagtens være
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 12:25

lus. Min plag har lige haft en ordentlig omgang, og ingen af de andre heste har det. Hvor de kommer fra, ved jeg ikke.

Men lus er svære at finde - jeg skulle virkelig kæmme længe i hendes man, før jeg fandt levende lus.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 22:42

Dyrlægen har været her og jeg har fået noget luse pulver. Så prøver vi det. Han kunne ikke give hende noget kløstillende da hun jo er i fol.

Men det mærkelige er at jeg ikke kan se nogle lus.

Nu håber jeg bare at det hjælper. Det er da synd at det skal klø sådan på hende.

Hilsen
Chirie

0
0
Svar på denne tråd

Min pony
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 11:46

var ellers holdt mere eller mindre op med at klø sig men er nu begyndt igen.

Hun klør sig rigtig meget i manken, hele hendes vældige hårpragt er snart væk

Jeg har besluttet mig for (efter råd herinde fra) at klippe resten af manen af så jeg kan se hvad det er der irreterer hende sådan. Hun er meget fedtet og har meget skæl nede ved huden, og det er umuligt at behandle det i den tykke man.

Så den må lade livet.

Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 23:26

Nu har jeg behandlet hende med luse pulveret i de 3 dage jeg skulle. Det har da hjulpet lidt. Hun har i hvert fald ikke fået flere bare pletter.

Men hun har lige som din pony Kanoa2 meget fedtet man og mange skæl. Men jeg syntes også at hun er begyndt at fælde. Er det ikke for tidligt. Jeg mener det er jo ikke forår endnu.

Jeg må have fat i dyrlægen igen hvis det ikke snart hjælper på den kløe.

Hilsen
Chirie

0
0
Svar på denne tråd

Kan det mon være skab ???
Forfatter: 
Dato:  01-02-2006 00:09

...læs det nye "Hest & Rytter" ;-)

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-D

Tinker Magnus... :-)
0
0
Svar på denne tråd

Har du luse problemer
Forfatter: 
Dato:  02-02-2006 18:55

så køb Sebacil ved dyrehandleren eller på apoteket. Vi prøvede ALT for et par år siden da vores hest havde det. Men da vi brugte Sebacil så gik der ikke mere end 4 dage så var der ikke mere.

Schæfer bl. tilbydes til alv. Mere info på præs.

Ny 2 hestestrailer udlejes i Århus kontakt for mere info.

Medlem af DÅHM.:-D
0
0
Svar på denne tråd

Meget pels..
Forfatter: 
Dato:  02-02-2006 20:27

Det er ikke fordi at ponyen ikke er klippet og har meget vinterpels..?

Vores heste bliver aldrig klippet, og de klør sig også meget om vinteren pga. al den pels de har.. Det klør og driller lidt, især hvis de har været ude og svede..

<3 Winnie & Tøsen <3

>> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care <<

Tøsens (oldenborg) fortid søges, se præs.

Kvalitetsfoder? Prøv: Et Videbæk Produkt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2006 20:47

Mht. fældning. Min fælder også lidt nu, så ingen grund til alarm omkring dét. Har også forsøgt at fortælle ham at det ikke er sommer endnu, men han hører ikke efter

Det lyder som en god ide at klippe manen af, så du kan se hvad der kunne irritere.

Weezer

0
0
Svar på denne tråd

LUS ! !
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 09:00

BRUG FRONTLINE!!

Lus og æg kan godt forvæksles med skæl. Hvis i tager jeres hests pandelok eller man, løfter den, skiller hårene helt og kigger der nogle sekunder, kan i være heldige at se noget bevæge sig, men forsøg mange gange og mange steder, de har det med at sidde helt stille når man kigger på dem , så det kræver tålmodighed at kigge.

Lus har det med at hygge sig i "den varme stue", altså oppe under manen helt ind til huden, hvor der næsten altid er dejligt lunt. Hvis en hest med lus kommer til at svede, popper de hersens lus længere ud på hårene, der er åbenbart en grænse for hvor varmt og fugtigt det skal være. En svedig lusse-hest kan derved komme til at se helt levende ud... krible krable...

Den nemmeste løsning på et lusse problem er at bruge FRONTLINE, ja, det er det man også bruger til katte og hunde. Køb enten en spray og spray hesten eller også nogle pipetter til STOR hund og dryp dem ned i manen flere steder på hesten. Det gode ved Frontline er at det holder i lang tid, hesten er fri for at skulle vaskes eller have pulver drysset i pelsen, som gør pelsen tør og klistret, og så skal den måske behandles igen efter 14 dage. Det er da en nem og meget effektiv behandling, mod en ellers så svær modstander.

Håber det kan bruges

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider