Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp staldskab
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 08:23

Hej.

Er det ikke nogle som har nogle gode fif til hvordan jeg bygger mig et staldskab Ville ellers købe et men de er jo ikke til at betale øv siger jeg bare.

Jeg vil godt lave et hvor der er plads til min sadel og selvfølgelig en masse heste ting.

Så hvis i har en god ide så kom bare med den.

Hilsen camilla

0
0
Svar på denne tråd

find en blyant frem..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 08:59

Skriv ned hvad du vil have plads til i skabet.

Skal skabet nemt kunne flyttes? eller hvad?

Gør dig tanker om det inden at du går igang.

nu må du så igen med at tegne, mål evt. din strigekasse, lav plads til den. Skal dine ridestøvler kunne stå der, lav plads.

Jeg er igang med at bygge et selv, fordi at et "stævneskab" ikke opfylder mit behov.

Jeg har ikke brug for at min sadel kan hænge i skabet, men at der er plads til alle mine ting- eller næsten

Jeg har købt plader i Silvan, og fået den skåret der, så at jeg kun har skulle tilpasse det der hjemme.

Det var måske en mulighed for dig at lave 2 skabe, et til sadel og trense, ridetæppe osv.

Og et andet hvor du så har alt det andet, dækkener, underlag, extra grimer, førsthjælp kasse, og hvilke andre gode ting man er nød til at have i stalden

Jeg vil lige prøve at få taget et par billeder, så kan du se hvad jeg mener.

Nu må jeg jo indrømme at jeg får hjælp af min dejlig mand til dette projekt .

mvh

Julle

0
0
Svar på denne tråd

Stævneskab
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 14:45

Jeg fik engang min dejlige mand, der er maskinarbejder til at lave et kanon flot stævneskab til mig. Det var lavet som en tro kopi af de stålskabe man kan købe med hjul under, låge i toppen osv. Jeg har desværre ikke noget billede af det, da jeg solgte det sammen med min gamle hest. Det er ikke så tungt og noget lettere at flytte, end hvis man laver et ud af træ (hvis man fx skal til stævner).

Vi tog på et par studieture til den lokale rideudstyrsbutik der forhandler stævneskabe, tog nogle mål og fik lavet en arbejdstegning. Så var det bare at gå i gang. Men det kræver jo at du kan - eller kender nogen der er lidt ferm med en svejser... Man kan hos de fleste autolakere få dem til at male skabet efterfølgende, så det bliver rigtig flot.

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

Alm skab
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 19:52

Det er også en mulighed at bruge et almindeligt gammelt klædeskab. Afhængig af bagbeklædningens tykkelse, skal der nok lige en ekstra plade på dér hvor sadelknægten skrues fast. Der er god plads i det til andre ting end sadlen. - Men det er tungt som et ondt år, så det kan kun bruges hvis det har en permanent plads.. Det er i hvert fald en billig løsning.

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

og husk..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 23:50

Husk nu at det skal være musetæt.. Det er så ærgeligt, når musen har været på besøg om natten..

Carina

- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider