Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Anti hoste fif!
Forfatter: 
Dato:  03-03-2001 21:59
Min hest har hostet i noget tid, men dyrelægen siger at det ikke er alvorligt.
Men jeg synes det bliver værre og har da og så prøvet med lunken te.
Det hjælper bare ikke, kender du et fif?
0
0
Svar på denne tråd

Re: Anti hoste fif!
Forfatter: 
Dato:  03-03-2001 22:58
Hvis det er fordi der er slim han prøver at hoste op, kan du prøve det råd jeg har skrevet om her:

http://www.heste-nettet.dk/forum/read.php?f=5&i=2720&t=2719

Kan hosten skyldes svampesporer i strøelsen eller høet?

Hvis dyrlægen mener at det ikke er alvorligt er der vel ikke andet at gøre end at give hesten fri til den er holdt op med at hoste. Sagde din dyrlæge hvad der var årsagen til hosten?

Er du i tvivl om dyrlægens diagnose, så prøv at rådføre dig med en anden dyrlæge.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2001 00:52
Hej Cecilie!
Min krikke hoster også i perioder, heller ikke alvorligt...
Jeg giver hende varmt hvedeklid med citronsatf i, den skal nok vænne sig til smagen af citron, min er blevet helt tosset med det!!! Jeg giver min en hel af de der citronsafter fra Netto op i det varme klid og rører det godt rundt...
Dette er en vildt billig løsning, og den virker på de fleste af dem jeg har passet!
Prøv det, det er et forsøg værd, inden hosten sætter sig kronisk!
Hilsen Camilla.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2001 12:29
Hvidløgspulver er ogsåen god løsning, men igen kan det være at hesten lige skal vænne sig til smagen. Det virkede i hvert tilfælde på min gamle knapstrupper og en anden hest i stalden har det også hjulpet på.

Eva L
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2001 12:42
JEPPPP!!!!!! Hvidløgspulver også en god løsning, jeg har bare hørt at hvis hestene hørmer langt væk af hvidløg så bliver de ikke godtaget af flokken på folden eller i rangordnen i stalden... Men dette er måske bare en skrøne???
Venlige hilsner fra Camilla.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2001 20:59
Min araber stinker af hvidløg (får to skeer hver dag) men det er ham der er fører i den lille 3-hests folk :o)

Han får som sagt hvidløg, vitaminer, ikke hø, prima halm, dyrlægeen var her både sidste vinter og nu også denne vinet - men han hoster! Dyrlægen (han har nu haft to forskellige ude at se poå han) siger dog stadig at han bare skal komme over det, så får han et par sprøjter... ja.. hvad så??? Sidste år var det lige sådan; Irritions hose hedder det. Min lille hyp har haft mange pauser pga det, og han bliver ikke redet hårdt. Vi har lige fået en stor ny stald med meget højt til loftet og god luft. han er på fold hver dag, og går med dækken...

Men vi kan ikke finde årsagen - vi tror det er hø, så det får han ikke, dog får han lucerne sammen med sit foder...

Øv øv...
MVH Mette
mette@heste-nettet.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-03-2001 20:23
Hejsa!!

Ang hoste, så havde jeg dyrlæge til mine Hypper i sidste uge pga hoste. Den ene fik pencilin, (hun havde også en bakteriinfektion i huden).

Her er det så at min dyrlæge sagde at hestene helst SKULLE holdes i ridning/arbejde, da de ved arbejdet får hostet slimet op, så det ikke sætter sig i lungerne!

Endvidere sagde han at hosten bl.a. skyldes det støvede staldmiljø, hvilket næsten ikke kan undgås når hestene står inde om vinteren.

Hans råd til mig, var at lukke dem ud så meget det var muligt også mente han at når de kom ud til sommer ville hosten holde op.

Hilsen
sisse
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-03-2001 18:17
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
1.000-tak for de mange gode råd!!! :o)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Jeg havde i torsdags (d.8/3) igen haft dyrelæge besøg til Lykke, pga. at hun pustede noget selv før jeg fik smækket sadlen på, og det viste sig at hun havde en lille lungebetændelse STAKKELS DYR :o(
Så nu har hun fået tre sprøjter med penselin. Nu skal hun bare nusses og forkæles og i næste uge (hvis hun er hoste-fri) kan jeg begynde at træne hende op igen!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hygge Hejsa fra Cille og Als Lykke!!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider