Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Forkølelse
Forfatter: 
Dato:  15-02-2001 12:50

Hej

Min lille puttemås er blevet forkølet...Han har hostet en lille bitte smule de sidste par dage og næsen løb den ene dag så jeg har ikke lavet det store med ham men han har da været ude og gå.
Men så igår da jeg havde redet igår løb hans stakkels lille næse frygteligt.
Han hoster stadig en lille smule men det er mere sådan nogen fnys men slet ikke når han står inde i stalden...kun lige så snart han kommer ud ...

Har I et godt råd til hvordan han nemmest slipper over det???? (Ved selv hvor rædselsfuldt det er at være snottet....)

Hilsen
Anne
0
0
Svar på denne tråd

Re: Forkølelse
Forfatter: 
Dato:  15-02-2001 12:58
Hvis han er meget snottet, kan det være godt at give ham noget slimløsende - så er snottet og slimen lettere at komme af med. Min dyrlæge har tidligere rådet mig tila t bruge Mucolysin - 2 pulvere 2 gange daglige - sammen med en liter varm (ikke kogende) kamillethe i foderet. Det har lindret på det når Monty har været meget forkølet - til en let forkølelse giver jeg kun kamilleteen - jeg bryder mig ikke om medicin hvis det kan undgås.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2001 13:41
Jeg troede også at min hyp bare var forkølet, men da hosten ikke gik over efter noget tid, hvor den havde været rimelig stabil (5-10 host under arbejde, ellers ingenting), tilkaldte jeg dyrlægen. Det viste sig så også at han havde en lettere luftvejsinfektion. Så fik han noget pulver og skulle stå stille i 3 uger lige med undtagelse af ½ times longering hver dag den sidste uge. Desværee kom hosten igen, da jeg begyndte at ride, så nu skal han stå stille i 3 uger en gang til...

M.v.h.
Lene M.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2001 13:47
Hej Lene

Det er lidt sådan han har det....men løb næsen også på din hyp??? For det gør det på min lille putte....

Hilsen
Anne
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2001 13:57
Hvis dui er det mindste i tvivl, skal du ringe til dyrlægen - hoste hos heste er en alvorlig sag, og skal behandles som sådan - hver gang!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2001 14:04
Hej Lisbeth

Jeg har ringet til dyrlægen idag...og han kommer imorgen - bare for at jeg selv kan sove om natten med god samvittighed....Man er jo så bange for at ens lille putte har det skidt....*S*

Hilsen
Anne

PS) Han får alligevel en liter kamillete iaften - det skader jo ikke....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2001 14:12
God ide.

Og nej, kamilleteen skader aldrig - og Monty ELSKER sin te :o)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-02-2001 14:22
Min havde lidt klart snot i næseborene, som løb lidt. Især når den kom ud.

M.v.h.
Lene M.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-02-2001 07:33
Ellers kan du lave noget varm klid og så servere det i en spand som står på gulvet. På den måde kan "snotten" bedre løbe ud + han får strukket ud i sin ryg! Håber han snart får det bedre.
Knuuuzere Mette
0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider