|
|
| aloe vera mod allergi? |
|
|
Mit spørgsmål går mest på mennesker,men også heste.
Jeg lider selv af høfeber om sommeren,og godt nok er det blevet bedre med årerne,en lille pille (antihistamin) om dagen i perioden hvor der er græs pollen er nok.
men en dag hørte jeg i radioen om en dame,der var begyndt at drikke aloe vera,og så gik hø feberen væk.
Kan det passe,og hvis,virker det så også på heste?
Jeg kender et par heste,der heller ikke kan tåle pollen,og har det rigtigt skidt om sommeren.
Der er jo så mange med forstand på aloe vera herinde.
På forhånd tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aloe Vera... |
|
|
Hej Matilde.
Ja, det har samme effekt på heste som på mennesker, men man kan jo komme ud for at det ikke virker.
Sådan er det jo med alt noget virker på nogle og ikke på andre, det gode ved Aloe Vera er så at man kan få sine penge retur, hvis effekten ikke er som ønsket.
Jeg sender gerne info om Aloe Vera til heste til dem, der måtte være intresseret.
Det er forsøget værd at prøve, det eneste man kan risikere er at få det bedre:-)
Jeg kan kontaktes på: 59657570 - 21756386
aloedoktor@yahoo.dk
Uafhængig ALOE VERA distributør Mie Doktor http://doktor.ridesiden.dk www.flp.dk/doktor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske er MSM værd at prøve |
| Forfatter:  |
Sune |
| Dato:  |
25-04-2003 23:01 |
|
Hej Mathilde!
Om Aloe virker ved jeg ikke, men jeg er da helt sikker på at, vi indenfor meget kort tid får et svar fra alle disse "Aloe Vera eksperter".
Jeg talte med en kunde i dag (sælger bl.a. MSM) der faktisk havde haft fantastiske gode resultater med stoffet MSM til sin allergi hest, faktisk så gode resultater at hendes dyrlæge have anbefalet det til en anden, hvor det også virkede godt.
Da jeg er meget interesseret i en større viden, om MSM generelt har nogen virkning på allergi heste.
jeg er villig til at donerer noget MSM gratis, hvis dine heste ønske at medvirke i et lille mini forsøg.
Jeg vil også gerne høre fra andre, hvis der er nogen der har erfaringer(gode eller dårlige) med at give heste MSM.
Hilsen
Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MSM |
Else Gadgaard |
26-04-2003 00:15 |
|
.....og drikke Aloe Vera, er det jeg bruger til mine heste. Og også til mig selv.
Jeg kan kun stærkt anbefale begge produkter.
"Aloe Vera ekspert" Hmmm det lyder så opstyltet det udtryk, men når nu hjertet er fuld af en masse, så kan man jo komme til at snakke om det, altså i mit tilfælde AV, som i dit tilfælde MSM og Glucosamin.
Vores produkter er jo lige gode, på hver deres måde.
Du sælger et og jeg noget andet.
Men som Mie Doktor så rigtigt skriver, så kan man komme ud for at det ikke virker, og det gælder begge produkter, såvel Aloe Vera som MSM.
Jeg giver gerne oplysninger om begge dele.
M.K.H.
Else.
EGC@pc.dk
ADVARSEL:
Aloe Vera skal ses som et supplement til dyrlæge behandling og må ikke erstatte professionel behandling. Vi anbefaler på det stærkeste, at man rådfører sig med sin dyrlæge, inden man giver sin hest, nogen form for behandling. Aloe Vera produkterne som anvendes skal være stabiliserede og af en høj kvalitet. Det er vigtigt at den Aloe Vera som bruges, er økologisk dyrket og fremstillet under farmaceutisk kontrol.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| MSM et naturligt svovl produkt |
Sune |
26-04-2003 12:11 |
|
MSM også kaldet Methylsulfonylmethan, er et naturligt
organisk svovlholdigt stof, der findes i små mængder i kroppen.
Det har vist sig at MSM har nogle gode egenskaber i forbindelse med bl.a. slidgigt , muskel ømhed og formodentlig også allergi, ligesom det også har en god effekt på negle og hår vækst, neglene bliver stærkere og vokser hurtigere, hvilket også gælder for heste hove.
Du kan finde mere information hos Radiodoktoren:
http://www.dr.dk/sundhed/index.asp?record=1039441762381&funktion=vis
Er du interesseret i yderlige oplysninger, er du velkommen til at kontakte mig
Sune R. Hansen
tlf. 3323 0010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MSM |
Else Gadgaard |
26-04-2003 13:53 |
|
Er som Sune fortalte.
Og:
Det fåes som piller, i pulver, som creme og som drikke.
Man skal bare sørge for, at få det i den reneste form som muligt, til mennesker.
M.K.H.
Else. ADVARSEL:
Aloe Vera skal ses som et supplement til dyrlæge behandling og må ikke erstatte professionel behandling. Vi anbefaler på det stærkeste, at man rådfører sig med sin dyrlæge, inden man giver sin hest, nogen form for behandling. Aloe Vera produkterne som anvendes skal være stabiliserede og af en høj kvalitet. Det er vigtigt at den Aloe Vera som bruges, er økologisk dyrket og fremstillet under farmaceutisk kontrol.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sune |
|
|
Hvis du mangler heste til forsøg, skal du være velkommen til at låne min. Hun har før fået Artroflex (mener jeg det hedder?) ifm. en overbelastning, og der mener jeg, at det stof indgik.
Gry har allergi - og hun hoster. Hun står på spåner, får vandet halm, ingen hø, vand i foder og urtetilskud fra Askhim + Mariannes hostesaftkur og hvidløg.
Artroflex havde ingen synlig virkning på Gry. Hun har galle i begge haser - permanent.
Min N.S.D.T. retriever på dengang 8 år fik en behandling med samme middel, da den fik pludselige og ret voldsomme smerteanfald og periodevis blev halt. Smerteanfaldene kom som lyn fra en klar himmel og varede som regel få minutter. Haltheden var skiftende - varierende i styrke og gik fra ben til ben.
I en periode måtte jeg bære den op af trappen. Den er gammel agilityhund - dog kun på lavt plan og havde ikke før haft problemer. Jeg oplevede ingen synlig bedring på Artroflex, men hundens problemer ebbede ud og det er nu længe siden, jeg har set noget til dem.
Det blev mit indtryk, at Artroflex var sådan lidt et universalmiddel og trøste-præparat for bekymrede dyreejere, når dyrlægen ikke kunne hjælpe på anden vis.
Under alle omstændigheder var det en dyr omgang... Har dog hørt om andre, der har haft glæde af det til heste med benproblemer.
Mette (Fjolle) DET GULE HELVEDE ER LØS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Mette. |
|
|
Hej Mette.
Hvis du er intresseret i at få nogle filer om Aloe Vera til heste, vil jeg meget gerne sende dig nogle.
Aloe Vera har også en god effekt på allergi heste og så er det et rent natur produkt.
Bare skriv så sender jeg noget til dig.
Uafhængig ALOE VERA distributør Mie Doktor http://doktor.ridesiden.dk www.flp.dk/doktor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette (fjolle) |
Sune |
27-04-2003 12:25 |
|
Hej Mette
Jeg vil meget gerne "låne" din hest, så vi kan se om MSM skulle have en virkning på allergien.
Jeg sender dig en mail.
Hilsen
Sune R. Hansen
tlf. 33230010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|