Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Endnu en hvid hest!
Forfatter: 
Dato:  14-02-2001 18:15
Er det dog muligt at få en Gul hest hvid uden at vaske????

Kan den komme til at se sådan ud igen?

isteder for altid sådan??????

jeg tror jeg har striglet i timevis og de vil ikke væk!!!

Har aldrig oplevet noget så pinligt som da der var sne.............har aldrig i mit liv set sådan en gul pony *GG*
0
0
Svar på denne tråd

Re: Endnu en hvid hest!
Forfatter: 
Dato:  14-02-2001 20:32
Da min knastrupper levede havde jeg det samme problem hvert år og specielt, når der en sjælden gang kommer sne, så ser det helt skrækkeligt ud. Der er sikkert ikke andet at gøre end at leve med det med mindre, at man har lyst til at vaske hest stort set hver dag vinteren igennem.

Eva L
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2001 08:52
Den fortæller dig da bare at den har det godt!

Nå men ellers har Blue Horse vist noget til skimler til at fjerne "møjklatter og græs" på skimler. Prøv at forhør dig om det. Ellers er det et af de andre store mærker.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2001 11:19
Lige som Krista skriver kan du prøved det fra Blue Hors. Det virker!!! Jeg bruger det her om vinteren når mig og hyppen skal stævne, og helst se lidt rene ud...*SSS*

Mvh Tinus
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2001 11:23
Hvad med at vaske den og så pakke den ind i vita-wrap? Bare et ordentligt lag, så kan skidtet ikke komme ind.

Arj, jeg gasser bare - men den nemmeste måde at holde en lys hest bare NOGENLUNDE ren på, er at klatvaske den. En sjat lunkent vand og en stiv børste på lår, albuer, under maven, og hvor den nu ellers er tilbøjelig til at få gule/grønne pletter - hver dag! Så får græs/urin/møg ikke lejlighed til at sætte sig fast og trænge ind i selve hårstråene og misfarve dem.

Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2001 22:37
Jeg kom en gang med et forslag om at Scotch-Guard behandle skimler og deslige...

Den blev der sørme taget vel imod, og jeg er på nuværende tidspunkt (stadigvæk) ved at produktudvikle!

En bemærkning, som hurtigt blev føjet til, var simpelthen at teflonbelægge kræet...

Camilla (som højst skal skrubbe tre hvide sokker rene).
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-02-2001 22:39
Apropros teflon: Det kan være, at der er noget at hente her:

http://www.heste-nettet.dk/forum/read.php?f=5&i=699&t=699
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-02-2001 16:34
Prøv at kigge ind på www.hooks.dk der har de helt sikkert et eller andet!!! HELD OG LYKKE
Knuz Mille
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-02-2001 23:53
Hej Sara

Du kan prøve et billigt (men godt) råd:
Køb noget aktivt kul hos dyrehandleren (det er dét kul, man bruger til filtre i akvarier).
Lav en grød af aktivt kul og lunt vand ... smør det godt ind på de gule steder og lad det tørre ind ... Børst derefter grundigt - hvis pletterne er meget gamle - skal du gentage "behandlingen" flere gange ...
Det er ikke nogen mirakel-kur - men det virker ;o)
Og så er det komplet uskadeligt for hesten.

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-02-2001 17:58
Pas på med de stive børsten - nogle heste er jo følsomme :o)

KH Mette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-02-2001 13:10
Hvad har i imod bad?

Selv om vinteren er det da ikke noget problem at give hyppen bad over det hele, hvia bare man ikke tager for lang tid om det og så ellers skynder sig at pakke den ind når man er færdig + skifter mange gange under tørretiden, så hesten aldrig bliver kold. Og hvilket "vaskemiddel" er billige end uparfumerede sæbespåner, noget som kan få min lyse palomino til at skinne, så folk spørger om jeg har afblevet den med brintoverilte *lol*
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider