Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

våd shetlænder
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 10:36

Hej.

Min shetlænder, der jo har en stor tyk vinterpels går på fold fra morgen til aften. Nogle dage er hun rimelig våd (ikke i inderpelsen, hvis man kan kalde det), når de kommer ind om aftenen. Noglegange så våd at hun ikke er tør når jeg lukker dem ud om morgenen igen. Da hun er begyndt at komme med et lille host i ny og næ, er jeg på disse dage begyndt at lægge et uldtæppe på hende når hun kommer ind, som hun så står med et par timer, som så tager det værste fugt. Det gør at hun tørrer noget hurtigere. Hun viser nu ikke tegn på at fryse, er i fin foderstand, yderst frisk og strigles 1 gang om ugen for ikke at ødelægge fedtlaget i pelsen

ville lige høre herinde hvad i gør ved jeres shetlænder med stor tyk vinterpels, der bliver våde? eller er jeg for pyldret?

mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gør noget af det samme
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 11:01

med min shetlænderhoppe på 3 år. Hun er ofte stadig våd, når hun kommer ud om morgenen. Hvis hun er gennemblødt efter en dag på fold, plejer jeg at lægge et lag halm med et uldtæppe ovenpå i en times tid. Hun piller det dog ofte selv af inden.

Jeg tror ikke, at du skal være alt for bekymret. Oftest er det kun yderpelsen, som er våd.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

våd shetter
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 11:30

Min shetter har også kæmpe tyk vinterpels, og derfor tørrer den også ret langsomt når hun er blevet våd. Jeg gør dog ikke noget ved det, da hun ikke lider nogen nød af den grund - inderpelsen, som varmer er jo stadig tør, det yderste fungerer bare som ponyens "regnfrakke".

Hun når dog at tørre i løbet af natten, men hun kommer så også ind ved 4-tiden samtidig med de andre heste, så hun har ret lang tid at tørre i.

Men det skader da ikke at lægge et dækken på når den kommer ind, men jeg tror ponyen klarer sig fint alligevel - shetterne er jo trods alt lavet til at gå ude i al slags vejr :-)

Wildly
~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

~~~
Besøg min nye hjemmeside!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gør
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 11:54

slet intet ved min shetter. Han bliver striglet i ny og næ, men slet ikke hver eller hveranden uge. Det er sjældent.

Han er stort set altid våd i pelsen, som i også nævner er de laang tid om og tørre, og så bliver de våde igen.

Sådan har han gået i 13½ år hos mig, og ingen problemer i det.

Bimboe

Glædelig Jul...

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider