Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fodring af fuldblod, hurtigt assistance søg
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 14:56

Er der nogle af jer, som ved om fuldblodsheste kræver specielt form for fodring?

Jeg mener svagt at kunne huske, at de er svære at fodre på end andre heste, husker jeg rigtigt?

Mener det var noget med, at de er sværere at holde huld på?

Hvis jeg husker rigtigt, hvad er det så der gør, at de lige netop er svære at holde?

Håber nogle kan komme med et hurtigt svar, sidder og skal skrive opgave om det (bl.a.) lige nu...

Vinterknus fra Tine
og hafferlafferne,
:-D Flicka og Frigg :-D

0
0
Svar på denne tråd

Fodring af fuldblod.
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 16:47

Hej Tine

Min Ballet Girl XX er som sådan ikke mere vanskelig at fodre på en andre heste, men hun bliver nok aldrig tyk og fed .

Hvis man bare hælder kilovis af havre i hende, så kan man være sikker på at hun bliver radmager, men hvis hun får masser af godt stråfoder (hø/wrap) suppleret med en smule havre og et tilskud der dækker hende ind med vitaminer og mineraler, så ser hun super godt ud.

De fleste heste, der taber sig (uden at der er noget galt med mave, tænder osv) gør det fordi, de får for lille daglig mængde af letfordøjelige fibre. Letfordøjelige fibre findes netop i hø og wrap samt i roepiller.

Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd

Fuldblods heste
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 22:13

er bare spinkle typer, der er beregnet til og skyde sig gennem luften i væddeløb, derfor nytter det ikk enoget med en kæmpe vom..

Min er 50% fuldblod, og efter jeg begyndte og slå mine folder her på HN, og lærte noget om foder, ser hun rigtig godt ud. Hun VAR også svær og holde huld på, den første vinter jeg havde hende for 7 år siden, lignede hun et gammelt langhåret øg, med udstående hofter(sikkert også pga muskel mangel).

Nu på roepiller, RC, lucerne, olie og store mængder wrap, ser hun bare super godt ud. Lidt til den for runde side, dog er det med vilje, da hun nemt smider kiloene når det bliver koldt.

Bimboe

Glædelig Jul...

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk

0
0
Svar på denne tråd

samme historie og samme løsning..
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 01:48

som bimbo..

Min fuldblods hoppe har altid været træls at fodre på. har altid haft træls pels og været for tynd. har fået alt for mange kilo foder og har kun lige været tyk nok. har tabt sig hver sommer da hun mener græs er noget man tisser på.

Nu med masser af hø, roepiller og en smule havre, RC og olie ligner hun en milion og er ikke tynd eller træls i pelsen.

Hvorfor de er svære end andre heste at holde hul på hænger nok sammen med mange ting: Temperement. Bygning. Pels. og ikke mindst forkert fodring.

Jeg er lykkelig for at jeg pt har fundet "kuren" til min og smiler hver dag når jeg ordner min hest.. Som ekstra bonus har jeg langt om længe fået bugt med hendes "skøre fuldblods hove" og det er en gave i sig selv..

Stald Rohan.
PRE.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

jeg har for
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 08:43

nuværende en stor fuldblodshoppe på 165 i stang og hun skal bare se et havrekorn eller noget andet spiseligt, så tager hun på med lynets hast, så jeg tror ikke man generetlt kan sige at fuldblods er sværre at fodre på..

Jeg solgte dog en anden fuldblodshoppe i foråret og hun var svær at fodre på, men det kom sig af at hun bestemt ikke kunne lide at bo hos os.. nu stortrives hun og er heller ikke svær at fodre.

Så set med mine øjne må du prøve sig frem.. den bliver vel fodre efter en eller anden foderplan der hvor den kommer fra, så prøv med det og så se hvordan det går.

Held og lykke med hesten.

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider