Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

slankekur
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 15:43

Hejsa

Håber nogen kan hjælpe :-)

Jeg har en dejlig hoppe på 17 år ca 158 cm i stg. vil tro hun vejer omkring de 600 kg hun er en oldenborg/fuldblod jeg får hende desværre ikke brugt fortiden p.g.a manglende tid ... vil jo ikke have hun bliver alt for tyk hun får i øjeblikket meget lidt havre, 175 g trevo og ca 5 kg hø om dagen hun står på jordfold medtilgang til halm... kan jeg skære havren helt væk ???

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 19:45

jeg vil mene du skal give noget protein for at fuldende din foderplan. Eks. sojaskrå... 200 gram om dagen.

Hvor meget havre får hun ? - Der er ca 4-500 gram havre i et litermål, alt efter massefylden.

Hvis hun næsten ikke får noget havre - så prøv at tage det helt væk, og lav en konkret huldvurdering 1 gang om ugen de første par uger, derefter hver 14. dag.

Jeg vil dog mene du skal give 6-7 kg hø... Det skal nok tære på hende når kulden rigtig kommer...

God fornøjelse

Mvh Christine

Natural Shirehorse
www.dreampics.dk

Beskæring - specielt problemheste - IKKE Strasser/barfods-princip

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2005 11:44

Jeg vil også mene, at hun burde tabe sig med tiden på den foderplan. Men slankekur tager tid - huldvurdering hver 14. dag til hver 3. uge vil jeg snarere sige.

Du kan sagtens tage havren helt væk.

Det er i øvrigt en fordel, at hesten taber sig langsomt. Noget med, at fedtet ellers kan rive sig løs i blodbanerne og være årsag til blodpropper o.lign. - helt som ved mennesker såmænd!

Med venlig hilsen
Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider