Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

katte mad
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 21:20

Hejsa

jeg har nogle ung katte som både er ude og inde katte.

Lige nu får de pussi foder. ville høre hvad i giver jeres katte.

hvor mange kg der er i sækken og hvad i giver for den.

hilsen mette

0
0
Svar på denne tråd

Science Plan
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 21:32
Hej Mette

Vi har to katte, en kastreret hankat på tre år, og en hunkilling på ca. 6-7 mdr.
De får begge foder der købes hos dyrlægen, det hedder Science Plan, men der er mange forskellige varianter.
Hankatten får det der hedder C/D, det er et special foder der modvirker struvit dannelse (struvitter er små nyresten som nemmest opstår hos kastrerede hankatte).
Killingen får killingefoder, men skal også over på C/D når hun bliver lidt ældre, da hun skal steriliseres.

En sæk med 10 kg koster 500 kr, ja, det er lidt dyrt, men nu æder to katte ikke flere kilo foder om ugen, og vi vil bare være sikre på at de får det de har brug for.

Desuden har jeg sjældent set så flotte og blanke og velnærede gårdkatte.

Mvh

Winnie
0
0
Svar på denne tråd

det samme som finisen
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 23:02

jeg har en steriliseret hundkat som også får det fra dyrlægen.. jeg giver 230 kr. for 3,5 kg. og det holder ca. 2,5 -3 måneder.. det er royal kanin.

0
0
Svar på denne tråd

fit + fun
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 23:47

Mine kattemisser er en smule underlige, jeg ved det. Men de kan faktisk allerbedst lide det billigste kattefoder overhovedet. Det hedder Fit+fun og købes for ca 10 kr kiloet (alt efter forretningerne).

Jeg er glad for det og misserne ser sunde og velplejede ud.

Lidt sjovt var det faktisk at sidst dyrlægen var på besøg, havde jeg lige fået en prøve af noget voldsomt dyrt foder, fra den lokale dyrehandel. Det var så sat frem i en skål til dem, men ikke om de gad røre det. Dyrlægen så dog skålen og fortalte mig at det var godt jeg brugte det foder, for det kunne han tydeligvis se gjorde misserne så sunde. Jeg måtte derefter forklare at misserne aldrig havde haft det foder indenbords, men at de spiste det billigste af det billigste. Han blev noget overrasket.

Jeg er ellers ikke tilhænger af at man fodre så billigt som muligt, da det billige foder tit kan hive nogle problemer med sig på længere sigt, men nu er kattene snart 6 år gamle og de har ikke haft en eneste foderrelateretsygdom endnu. Faktisk har de, udover missepigens blærebetændelse for 2 år siden, slet ikke været syge overhovedet.

0
0
Svar på denne tråd

Mine får Royal Canin
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 00:38

Kan ikke huske hvad det koster, men er meget tilfreds med det.

Vh Tine :-)

DV-hoppe udlånes til avl

Hestens Urtehave billige kvalitetsurter til din hest. Bestil online!
Kun 150 kr. for urter til ca. 3 mdrs forbrug

0
0
Svar på denne tråd

foderstof
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 10:02
Kør ned eller klik ind på den nærmeste foderstof. De har store partier, og tit flere forskellige slags

super knus fra Helle
0
0
Svar på denne tråd

Royal Canin
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 10:52

er det eneste der dur til min 6 årige Maine Coon, som i års er debuteret som udekat.. hun kan simpelthen ikke tåle andet, så får hun dierre... killingerne får det samme... men sådan en 10 kg sæk synes jeg hurtig får ben at gå på.. men misserne trives..

10 kg koster omkring 419 kr (calle i Aalborg) til 449 (Land og fritid i Randers)

Udtryksfuld hingsteføl med stor personlighed sælges
0
0
Svar på denne tråd

kattemad
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 21:02

Jeg har prøvet lidt af hvert efterhånden, både dyrt og billigt.

Vores indekatte som har været langhårskatte har normalt fået foder fra dyrlægen: Vores gamle perser fik tørfoder fra Hills hele hans liv og vores ungkatte får tørfoder fra science plan. Disse to slags foder har jeg kun gode erfaringer med, tilgengæld har jeg haft mindre held med royal canin som perseren ikke trivedes på, og ungkattene vil absolut ikke æde det.

Staldkattene har i mange år fået "knasetter" som fåes billigt i store sække (189 kr for 20 kg i det lokale maskincenter når de er på tilbud), og de er pæne i pelsen og har aldrig været syge. De bliver faktisk ret fornærmede hvis de får andet foder feks. hvis vi løb tør for knassetter og derfor har købt de mærker der kan fåes i dagligvareforretninger. Så det ene billige produkt har jeg haft rigtig god erfaring med,

Mvh. MajkenM

0
0
Svar på denne tråd

Hill's...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 08:54

Jeg køber også Hill's men godt nok ikke den fra dyrlægen. Den fra dyrehandleren og det er så Light'en mine får. Da min ene kat var killing kørte vi også på det billige. Først da hun blev et år skiftede jeg til Royal Canin og en måned efter var der bare en kæmpe forskel i energi niveau og pels. Hun er langhåret og på dem kan man meget nemt se om man fodre med det ene eller det andet. Da jeg skulle skifte til et light foder blev det Hill'sen. Der ud over får de T/D en gang imellem og sidst de var til dyrlægen for at blive vaccineret fik de ros for deres tænder. Den ene er tre år og den anden er 1 år.

Når man køber det billigste af det billigste skal man i hvert fald sikre sig at der er taurin i foderet. Det har de et stort behov for. Det kan også godt ske der står på sækken der er, men man kan ikke vide sig helt sikker. Mener dyrenes beskyttelse fandt et foder i deres undersøgelse som havde skrevet det indehold taurin men de fandt ikke noget i det.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har 3 katte
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 11:09

Vi har en blandet landhandel af katte. En gammel rød kastereret hankat, en lille grå alm. hun huskat og så en kridhvid norksskovkat... (hun er hverken døv ell. blind)

Vores misser får noget der hedder:

Dodson & Horrell limited, Chudleys feline. 15 kg for ca. 300 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Dodson&Horrell
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 13:28

Ej hvor køber du det henne? Jeg er nemlig ovenud tilfreds med deres foder til heste, vil da gerne se lidt nærmere på hvad de har til katte.

0
0
Svar på denne tråd

Sund Kat
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 15:07

Hejsa.

Vi har 8 katte, og de spiser Sund Kat med fisk fra DLG. Jeg mener, at det koster omkring 300,- kr. for 15 kg., men er ikke helt sikker. Vores katte elsker det og bliver også dybt fornærmede, hvis de engang i mellem får serveret noget andet, hvis DLG er løbet tør...

Jeg mener egentlig, at prisen er dyr nok til, at det må være et ganske udmærket kattefoder. Vi bruger over 20 kg. i måneden. Men jeg har faktisk slet ikke undersøgt, hvad de ellers har på DLG af kattefoder - vi har bare altid brugt den her slags!!

Handler hestefoder på DLG, og så er det lige så nemt at tage kattemad med hjem efter behov også.

Med venlig hilsen
Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Hanne...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 15:12

Jeg har købt det i vores rideudstyrs butik i nordjylland, nærmere bestemt hos Brøderne Vestergaard i Thisted.

Vores katte er simpelthen blevet så flotte efter de er begyndt at få det.

Hilsen Annemarie

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 22:25

jeg foder min misser på 3 år og killing på 12uger med specifik fra dyrelægen det koster ca 2kr pr dag at foder med mener jeg giver okmkring 400for 15kg men så er der også til meeeget lang tid (flere mdr) og jeg har heller aldrig haft så flotte nogen katter bliver rost meget af dyrlægen

det er dyrt foder på engang ja men 2kr prdag syntes jeg nok jeg vil offer for mine katte...

og så er der lige det der pussi, viskas og kitkat der er meget magnisium i det, giver især urin sten hos hunkatte og kasteret hankatte...der må max være 0,02mikrogram i mener jeg det var dyrlægen sage og det findes faktisk ik i supermarkets foder til katte

så få noget foder fra dyrlægen det betaler sig fære dyrlæge regninger og glader katte, de skider også mindre og fælder ik andet end i sæsoner

mvh anita

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gir mine
Forfatter: 
Dato:  24-11-2005 11:34

noget der hedder in and outdoor. De elsker det, og det koster for 10 kg. ca. 300,-

Det er fra Royal k tror jeg nok.

Hlsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider