Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bid - hvad hedder det?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 14:37
nogle der kan hjælpe mig hvad sådan et bid hedder? Det er hentet fra DRF's reglement håber det er ok jeg lige har lånt det.
Monica

Sød & renlig 18ugers hunkilling søger godt hjem!skriv for info
0
0
Svar på denne tråd

Kommentar
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 16:39
Mon det er dette??? Så hedder det Hanging Cheek
Med venlige hilsner

Mette

En tur på hesteryg er aldrig spildt......
0
0
Svar på denne tråd

Kommentar
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 16:46
Og så lige en forklaring på engelsk... ring hanging cheek bit, which uses poll pressure and lip pressure due to the sliding loose ring also applies various pressures in the mouth depending on the mouthpiece it is in conjunction with. When the second rein is attached to the ring below, the pressures are increased as the lower rings produce more leverage. In the instance of using 2 reins then this bit can be used as a hanging cheek bit and then when more help is required, the second rein can be brought into play. If the bit is only used with one rein on the lower ring, then the pressure in applied constantly and no pressure release is available for the horse.
Med venlige hilsner

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Jaaa...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 16:51
Det er nemlig lige det det hedder!! Det er mig der har anbefalet biddet til idenion, men kunne ikke huske hvad det hed ?:-) Godt du kunne skrive navner*SS* Idenion: Jeg har fundet bidet HER det kan også fåes i tredelt.
Mange hilsner fra Anja.
Hygge Gumpernes hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

Mette og Anja..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 17:01
Mette: Mange tak :-) Anja: Tak for link - det ser lidt tyndt ud på billedet, men er det bare mig ?:-)
Monica

Sød & renlig 18ugers hunkilling søger godt hjem!skriv for info
0
0
Svar på denne tråd

idenion
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 17:05
Jeg tror det er billedet, jeg har set det IRL og der er det ikke specielt tyndt, sådan midt imellem.
Mange hilsner fra Anja.
Hygge Gumpernes hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

Kommentar
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 17:07
Faktisk er tynde bid anbefalingsværdigt til heste i dagens Danmark, da de ikke har særligt meget plads i munden. Det er jo hånden der afgører hårdheden. Rider selv med tyndt 3-delt bid. Det føler jeg gør at jeg siddere "lettere" i mine hænder. Altså mere forfining i tøjlen.
Med venlige hilsner

Mette

0
0
Svar på denne tråd

mette..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 17:14
ja jeg ved godt det anbefales at man ikke bruger et helt tykt bid - altså at man vælger ud fra hvormeget plads pågældende hest har i munden. Men ja jeg kan godt følge dig - og uanset tykkelse er det vist det bedste bud for at undgå en pelham :-D Hmm nu må jeg håbe man kan få sådan et bid i zoo zity på mandag - ellers må jeg ride med et alm trensebid til der kommer et bid fra Shires med posten :-)
Monica

Its a truth universally acknowledged,
that the moment one area of your life is going okay,
another part of it falls spectacularly to pieces
0
0
Svar på denne tråd

Idenion...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 18:55
Zoo Zity har ikke Hanging Cheek bid. Men jeg er ret sikker på at Horze i Brøndby har dem.
Giv mig mod til at ændre de ting jeg ikke kan acceptere. Giv mig styrke til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre. Og giv mig indsigten til at kende forskel... ;-)
0
0
Svar på denne tråd

DitteJ..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 20:20
Okay tak. Det vil jeg lige undersøge :-)
Monica

0
0
Svar på denne tråd

Ditte..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 22:38
Taler du om Horze der er det samme som Horze.dk? De har dem nemlig ikke på hjemmesiden. Kan ske jeg må bestille fra Shires så..
Monica

0
0
Svar på denne tråd

Horze...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 17:46
Ja, jeg mener http://www.horze.dk De er ikke på hjemmesiden, men jeg så dem i butikken. Om de er billigere end ShiresShop ved jeg ikke.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider