Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klipning/undgå dækken?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 09:05
Hejsa. Jeg overvejer seriøst at klippe min uldbolle "Buller", da han drypsveder nu efter en ridetur pga af den store pels, men er der nogen, der ved om, at der findes en klipning, hvor man kan undgå at skulle smide dækken på efterfølgende? Jeg har engang set en hest, som var klippet på halsen og under maven som IKKE gik med dække, og det var nok noget sådan, som jeg var ude efter? Jeg ved godt, at det er en islænder, men der er ikke mange af disse der bliver klippet, da man så hellere lader være med at ride så hårdt igen. Håber på nogle gode svar eller henvisninger til en evt. god hjemmeside om emnet med gode billeder af klipningen - helst på dansk. Naboen står næsten klar med klipperen ;) Hilsen Eva m. Buller {>
0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 09:20
min klippet de sidste to vintre på halsen og hen til sadlen. Og jeg brugte ikke dækken. Jeg spurgte min dyrlæge om jeg kunen undgå dækken og det svarerede han klart ja til. Så længe at det var på halsen. Min står ude fra morgen til aften, så hvis din er inde om natten burde den også kunne klare det.
0
0
Svar på denne tråd

Prøv at kigge på...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 10:00
... Camilla (Felur)'s præsentation. Hun har billeder liggende af forskellige klipninger. Jeg har selv med fordel brugt både forklædeklippet og halsklippet - også uden at lægge dækken på. Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

jeg mener
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 22:48
når man klipper så "fra-røver" man jo hestens "eget" dækken og jeg synes man BØR ligge dækken på en klippet hest... hvad ville du sige til at gå rundt i badetøj til vinter...???

Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd

Prøv at læse...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 23:05
... dette link, som faktisk kan findes kun halvvejs nede af siden ;-)

Hesteklipning tilbydes

Se mere på CC-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 15:48
...tror nu PJEMM's klipning af den brogede i linket kunne være en god løsning for os.
Eva L med Lulle {>
0
0
Svar på denne tråd

Eva L/Lullari
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 17:21
Idéen for klipningen tilskriver jeg pjemm :-) (y) For grundig forberedelse af ponyerne (træning til klipningen). (y) For god observation af hvor meget det var nødvendigt at klippe. Selve udførelsen af klipningen vil jeg gerne selv have lov at "prale" af, som stolt klippemaskinefører ;-) Eneste ulempe var bare, at takket være pjemm's grundige forberedelse med tilhørende succes (de to ponyer havde bestemt en anden mening om klipning indtil pjemm selv trænede dem), så skal jeg næppe klippe dem igen i år, for pjemm ka' selv :-P

Hesteklipning tilbydes

Se mere på CC-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider