Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

HØ...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2002 02:50

Jeg har nu læst en masse indlæg længere nede. Og i dem alle står der, at det er vigtigt at give hestene hø.
Mine har frit adgang til hø, men de æder ikke af det.
Men de går godt nok også 1 hest, 1 lille pony, 1 stor pony og et føl på ca. 40 tdr. land, både nat og dag.
Jeg gav dem for en uge siden en lille balle hø og de har så godt som ikke rørt ved den. Og halmen i sovestedet er heller ikke rørt.
Inden de kom ud på den store fold i sidste weekend åd de 2 baller om dagen, mindst. + af det halm der er strøet til at sove i inde.
Jeg går selv ud fra at det er fordi de har rigeligt at æde af, af ståfoder ude på markerne.

"Glædelig Jul !!!"
M.K.H.
Else.

:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!!!!"

{> "Kærlighed er uden vilje. Den falder lige så godt på en lort, som på en lilje!"
0
0
Svar på denne tråd

Re: HØ...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2002 07:48
Til Else
De skal nok tage dit hø hvis de har brug for det, men med den store mark mangler de ikke stråfoder.
Husk bare at skifte høballe med mellemrum, så den ikke bliver for støvet.

{> Glædelig JUL {>
.........>o<.........
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-12-2002 00:05

Jeg vender den af og til, for at den ikke skal blive fugtig på undersiden. Ved ikke om den bliver det, men bare i tilfælde af.... Så den er ved at være lidt løs i det. Men så må jeg jo bare i gang med greben, når den falder helt fra hinanden.
Der er vel ikke den helt store forskel på mht. støv, om den ligger i hestehuset eller den ligger oppe på loftet. I hestehuset er der masser af frisk luft. Men jeg har nu ikke tænkt mig at lade den ligge der i flere måneder.

"Glædelig Jul !!!"
M.K.H.
Else.

{> "Kærlighed er uden vilje. Den falder lige så godt på en lort, som på en lilje!"
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-12-2002 06:17
Hej Else.
Hø suger desværre fugt til sig som en svamp. Hø er svært at opbevare uden at det bliver dårligt. Hvis det ligger på jorden eller på et betongulv er der meget stor sandsynlighed for, at det bliver dårligt. Prøv at lugte til det.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-12-2002 04:30

Har nu haft snudeskaftet ned i høet, og det lugter som en nyslået eng. Mens jeg stod der med pariseren lige i vejret, kom Rino ind og gloede på mig. Nåhh du vil æde mit hø, der kan du lige tro om igen da, for nu skal jeg nok selv æde det. Og så åd han lige 1/4 af det, mindst. Drak det halve af en balje vand og gik ud i det fjerneste hjørne af folden (40 tdr. land) Bare for at stille sig der med rumpen op imod vinden.
De 3 andre gik bare med ham, uden at så meget som at se på høet.
Men jeg hælder nu til den der med, at de nok skal æde det, når de er sultne nok. Om så ikke andet, hvis det kommer det de har lovet. SNE.

"Glædelig Jul !!!"
M.K.H.
Else.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-12-2002 11:26
Jeg synes at det lyder fint. De skal nok selv tage når de får lyst. Hvis de lige er blevet flyttet ind på en ny fold er den sikkert også meget mere spændende her i starten.

Hold da op! 40 tønder land fold. Dine heste må da tro at de er endt i hestehimmelen. Det lyder bare skønt- Sikke en kæmpe fold!!

...og så så jeg lige dine billeder- Hvor er de bare skønne hypperne:)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-12-2002 07:05
Kære Else!

40 tdr. land! Går de virkelig på 40 tdr. land??? Det må være drømmen for dem. Altså, så kan jeg da godt forstå, at de ikke interesserer sig for høet, når de har sådan nogle faciliteter....

0
0
Svar på denne tråd

MM og masser af plads til en mere....
Forfatter: 
Dato:  31-12-2002 03:37
Til MM !!
Jep de går på ca. 40 tdr. land :-) Så det er ikke nogen tastefejl.... :-)

Til alle !!!
Jeg har ellers også givet udsagn om herinde før, at der sagtens kunne gå nogle flere der, så står en lige og mangler plads i Ringkøbing omegnen, så har vi masser af plads, lige til der skal forårssåes på markerne. For derefter går de over på sommer folden og den er ikke nææær så stor. Passer lige til 4 heste.

"Super Godt Nytår !!!"
M.K.H.
Else.

Nogle af mine hyppere kan ses på: http://www.kasmet11.webbyen.dk Jeg har 2 stk. til salg. Rino og Nema. Jeg giver gerne flere oplysninger, så skriv til mig......
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider