Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Genial løsning til mudrede områder ved leddene?!?!
Forfatter: 
Dato:  11-01-2001 14:04
Hej

Jeg tror jeg har fået en lys ide til hvordan man kan håndtere/undgå de der store mudder søer helt henne ved leddet. Jeg synes ofte at det er her at mudret er værst da hestene jo' osm regel står og går mest lige ved leddet. og når man som jeg har en hest med "mudder skræk" så må man være opfindsom. Jeg har tænkt mig at lægge en "terasse" med de store beton fliser (jeg tror nok de hedder kørefliser) lige ved leddet, sådan at de ligger lidt udenfor og lidt indenfor leddet. På den måde undgår man at man er ved at glide eller sidder fast i mudret. Jeg tror oven i købet at man ofte kan få disse fliser billigt igennem den blå avis. I bør nok allierer jer med et stk. stærkt mandfolk, da de er tunge som et ondt år.

Mvh.

Trine SH
0
0
Svar på denne tråd

Re: Genial løsning til mudrede områder ved leddene
Forfatter: 
Dato:  11-01-2001 14:34
Vi har lige fået gravet mudderet væk uden for folden og lagt stabilgrus - dejligt at man ikke længere behøver at soppe i knæ højt mudder
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2001 14:51
Jeg kender godt problemet med mudder ved leddet ( hvem gør ikke det ?)....MEN jeg ville nok være lidt betænkelig ved at bruge fliser. Når de bliver våde kan de blive meget glatte og man kan risikere at hesten glider! Jeg har kendt en hest, som netop gled på nogle fliser. Den brækkede benet og måtte aflives....det var meget meget sørgeligt.
Jeg ville anvende et godt lag stabilgrus istedet.
Mange hilsener Mathilde
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2001 18:35
De blir ikke våde og glatte hvis det er store fliser med ru overfalde.
Det er en god løsning, har selv brugt den..

MEN.. ligger du fliserne direkte i mudderet uden brug af sand/grus, synker de ret langt ned.
Jeg havde lidt for travlt, og lagde dem bare ned i mudderet. 2 af dem forsvandt ned i mudderet efter et par dage *S*S*
MEN her funker det ellers fint

MVH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-01-2001 10:20

hejsa,

jeg har også lagt store fortovsfliser omkring min stald og ud til jordfolden, som i disse dage bare er som et bundløst hul med mudder...Fliserne strør jeg med sand når der er frost så de i hvert fald ikke bliver glatte...

Til sommer når hestene er kommet på græs forsøger jeg mig med Charlotte's løsning nemlig at grave alt mudderet væk og ligge stabilgrus på.

Glæder mig vildt da mine heste, de små pus, i tiden er meget plaget af muk og det håber jeg løser problemet til næste år.

Hilsen
AnneMarie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-01-2001 10:47
Hej...

Lige et lille sparetips når i nu skal lægge jeres fliser om - brug stenmel i stedet for grus/stabil eller sand - det er billigere og virker faktisk lige så godt!!

Betina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-01-2001 14:42
Vi plejer at køre mudderet væk/spreder det ud med en traktor engang imellem, og det virker fint.

Hilsner fra sille
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider