|
|
| Hormoner til hopper |
| Forfatter:  |
jeanetteE |
| Dato:  |
27-11-2002 15:02 |
|
Jeg har lige fået afvide min hoppe muligvis er rensk, kontrollerer stavemåde senere. Min ridelære foreslår hormon behandling, hun har selv haft gode erfaringer med dette. Personligt kender jeg ikke så meget til dette, ved blot at det vist max holder et par år, og hvad så??:-)Hjælp, jeg er virkelig forvirret og usikker på min hests fremtid. Tilsidst kan man overhovedet få et ok samarbejde med en hoppe i den tilstand?
På forhånd tak Jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hormoner til hopper |
zeusen |
27-11-2002 17:18 |
|
Er der hvinsk du mener?
Det er vist meget forskelligt hvordan det virker på nogen hopper. Nogen sætter dem i fol (mogen kan ikke komme i fol) og det hjælper nogen gange. Andre har prøvet akupuktur og Kinesologi hømopati med svingende resultat. Endelig ved at jeg nogle dyrlæger er bedre til at behnadle end andre. Prøv at forhøre dig hos Hørsholm Hestehospital, de har haft nogen gode resultater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hormoner til min gamle hest |
|
|
Hej JeanetteE
Jeg havde for nogle år siden en oldenborg/araber hoppe som dyrlægen havde rådet mig til at gove homonindsprøjtning for at hun ikke skulle være så vild.. ( havde prøvet med alverdens berolinende til hende og intet hjalp )
Men da jeg hørte hva de kostede afslog jeg på stedet for jeg skulle nok vise at jeg kunne få hende rolig igen. 300 kr for sådan en indsprøjtning hver måned og hun var værst når hun var i brunst..
ved ikke hvordan priserne er nu eller hvor tit de skal have dem nu..
Håber det kan hjælpe dig?
MVH
Sandra C
>>Forsvunden pony efterlyses - dejlig stalddækken str. 135 - se det hele på min præsetation "SÅ GØR DU MIG GLAD"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Trine SH |
28-11-2002 14:01 |
|
Tina MJ's hoppe er vist blevet behandlet for hvinskhed på Landbohøjskole, prøv at spørge hende.
Mvh.
Trine SH
Don't eat anything bigger then your head! - Miss Piggys slankeråd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
follo |
29-11-2002 22:06 |
|
jeg har en hoppe der var vinsk inden at hun blev følhoppe hun fik homonbehandling flere gange det hjalp lidt. man kan også få sat en kugle ind i skeden eller det kunne man for nogle år siden det hjælper også
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet