Jeg kendte engang en pony, som fik skåret nogle af senerne over i begge bagben, da den 'røg' i et 'båndhegn'. Den stod efterfølgende med skinner, stativ og hele molevitten i lang tid, men den kom sig. Den blev desuden en forrygende springer (ikke på grund af skaden, selvfølgelig, men til trods for den

)...
For nylig fik en hest ødelagt noget seneværk i et forben under transport - den fik vist benet op over tovet, som jo må have været alt for løst. Anyway, så står den på dyrehospital p.t., og jeg tror da nok, de (dyrlæger, ejer etc.) regner med, at det heler.
Problemet med seneskader er, at blodkarene ikke ligger særlig tæt i sener, hvilket gør det svært at få tilført 'byggesten' til reperation via blodet. Derfor er det en langvarig process, som kan tage laaaaang tid med boksro (ro... ikke uro!). Jeg ved desværre ikke, hvordan chancerne reelt er, når der er tale om en sene, som er rykket helt over/sprunget - altså om der skal megen held til (?). Uanset, er det en god idé med massage, når skaden er kommet i den SUBakutte fase, da det vil fremme blodtilførslen. Det vil også have en del sidegevinster for en stakkels stillestående hest.
Håber, det var noget, du kunne bruge... Pøj-pøj!