Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Unghestevorter
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 12:44
Diablo har fået en lille vorte på mulen - jeg går ud fra at det er en unghestevorte, da avler havde en hest med vorter, og lige nu er Daiblos immunsystem lidt nede, da han pt har et sår med betændelse i (betændelsen er så godt som væk nu). Lige et billede: Er der noget jeg kan gøre for at han ikke får flere?? Eller kan jeg gøre noget for at fjerne den?? Jeg har været inde på netdyredoktor.dk og læse om vorter, men der står ikke rigtigt noget om behandling. Efter nytår kommer han til at gå sammen med 2 hopper i fol - kan vorten (som jo kommer pga virus) have nogen betydning for deres fostre?? Linda.
Mange ting sælges - se mine annoncer på MP, eller se i min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Unghestevorter
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 12:55
Står der om i Gyldendals hestehåndbog at man kan benytte klorhexidinglukonat eller Virkon S til at desinficere med og undgå en kompliceret hudínfektion. Samtidig reduceres risikoen for at det smitter til andre heste. Der står ikke noget om fostre. Venlig hilsen Lone
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil anbefale naturmedicin
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 13:01
Det er en god naturlig måde at slippe af med et naturligt problem :-) Det homøopatiske middel: Thuja, ved jeg at flere har haft gode erfaringer meed. Der udover findes der urter som kan afhjælpe problemet, da de virker; rensende, antibiotiske og immunstimulerende.
Venlig hilsen Tine :-)

Hestens Urtehave billige kvalitetsurter til din hest. Bestil online!
0
0
Svar på denne tråd

Behandling
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 13:58
Der er ingen behandling for unghestevorter - de forsvinder af sig selv - på et tidspunkt, men der kan gå op til et helt år. Min unghest har desværre også fået vorter og de ser nøjagtig ud som dem din hest har. Hendes vokser dog og hun smitter sig selv med flere og flere - og indtil videre - kun i hovedet. Så der er vidst ikke andet at gøre end vente på de forsvinder, selvom de ikke ser kønne ud. Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Tanja...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 14:06
... det er helt korrekt at vorterne forsvinder af sig selv. Problemet kan være hvis der går hul på dem og der går infektioner i dem, hesten har jo mulen i mange sjove ting i løbet af en dag. Der findes diverse produkter der fremskynder processen og derfor får unghestevorterne til at forsvindde hurtigere :-)

0
0
Svar på denne tråd

Indtil videre
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 15:35
har han kun den ene, men den har også været hurtig til at komme - godt 12 timer! Det er netop fordi jeg vil undgå at der går hul på dem, at jeg gerne vil forsøge at holde dem lidt nede, for jeg har set hvor mange de kan få... Det der naturmedicin, hvor kan det købes?? Skal det blandes i foderet?? Og har du en ca pris på det?? Linda.
0
0
Svar på denne tråd

Naturmedicin
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 16:13
En urteblanding vil koste 150 kr (inkl. porto)hos os og skal i foderet. Hvad en lignende blanding koster hos andre, ved jeg desværre ikke. Men søg prøv at søg på google.dk Thuja (homoøpati) er jeg ret sikker på du kan finde på nettet eller hos Matas. Det koster omkring 100 kr. for 50 ml. Går det helt galt må du sige til, for jeg mener også vi kan bestille det via Natur Drogeriet. Det skal smøres direkte på vorten dagligt.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen det må min jo også have så
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 16:52
troede egentligt bare det var en "bums" men den ligner godt nok sådan en vorte. Men det genere den da ikke.
Prøv en fjordhest, og pludselig bliver du helt skudt i heste..
0
0
Svar på denne tråd

Hvor mange
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 17:18
dage er der så til i sådan en portion til 150 kr?? Jeg tror jeg er nødt til at prøve med det der skal smøres på, da han ikke altid spiser sit foder op. Og så er jeg jo ikke sikker på at han får det han skal af urterne. Linda.
0
0
Svar på denne tråd

Lilar...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 17:59
Der er til ca. 3 mdr.

0
0
Svar på denne tråd

Tilføjelse...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 18:54
... Du kan i øvrigt også bare give ham urterne uden foder, da urterne mod vorter er ganske velsmagende (hvis man er hest altså :-))

0
0
Svar på denne tråd

Uden at blande
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 11:50
i foderet... Det ved jeg ikke om vil gå, for han er ret kræsen! Det er ikke alt han vil æde, især ikke af hånden... Jeg tror jeg vil forsøge mig med det der skal smøres på først, og så kan jeg altid give ham nogle urter til immunforsvaret senere - når han er blevet bedre til at æde. Tusind tak for jeres svar :) Linda.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider