Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Cortaflex til spat?
Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 10:42
hej

Er der nogen af jer der har erfaringer med brug af dette produkt.

Både cortaflex solution og cortaflex powder.

Lazer har jo spat, og det er ligesom han ikke blive helt rengående, på trods af at der snart er gjort alt hvad der er muligt.

Overvejer at sætte ham på en kur med cortaflex, hvis altså dette kan hjælpe en spathest, hvis ikke er det jo spild af penge, hvis man kan tillade sig at sige sådan.

Men hvad er jeres erfaringer med dette produkt, og vil følgende kunne hjælpe:

Cortaflex solution i en måned, derefter cortaflex powder for resten af hans levetid?

er der evt andet dette skal kombineres med for optimal udbytte?

tak

0
0
Svar på denne tråd

Re: Cortaflex til spat?
Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 11:27
Hej

Er det ikke Cartiflex du mener??? Jeg fik det anbefalet af TinaMJ og det hjælper virkelig meget....Min hest er ikke længere stiv på hendes forben og er blevet langt mere smidig....Men HUSK at give det hver dag ellers går kuren i stå.....jeg købte mit hos Dangrønt til 600,- for 1 kg....Du kan også købe noget der hedder Arthroflex (tror det staves sådan) men der er djævleklo i og det kan/skal virke smertestillende, men det frarådede min dyrlæge mig, da jeg ikke ville kunne se virkningen ordentligt...men skriv hvis du vil vide mere...

Vh Rikke

P.s TinaMJ jeg er dig evig taknemlig for dine gode råd :O)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 14:23
Hej Rikke

Nej jeg mener netop Cortaflex..det skulle nemlig været et kopiprodukt af atroflex'en.

Der er nemlig det der glucosamin og chor-et eller andet i, som skulle være godt ved led-problemer.

det andet aner jeg overhovedet ikke hvad er

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 14:36
Hej

Hmmm Ja kopien af Arthroflex er Cartiflex...Cartiflex går ind og "smørrer/styrker" Ledene....Kik på www.dangrønt.dk

Der er mange der siger det hedder Cortaflex men det er der ikke noget der hedder det hedder CARTIFLEX.

Vh Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Rikke!
Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 15:15

Der ER altså også et produkt, der hedder CORTA-FLEX. Jeg har en bøtte stående foran mig lige nu. De lover en effekt i løbet af 3-5 dage. Her er et par links til sider om produktet. http://www.corta-flx.com og http://kingsco.no/equine.html Jeg håber de virker, ellers søg selv f.eks på Google, så kommer der masser frem.
0
0
Svar på denne tråd

SORRY!!!
Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 15:30
SORRY!!!

Det vidste jeg ikke min dyrlæge sagde at det hed CARTIFLEX og ikke CORTAFLEX....kender du nogen danske hjemmesider med de produkter???

Vh Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Re: SORRY!!!
Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 16:04
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 16:06
Så vidt jeg ved, så er begge produkter kopier af Arthroflex - med samme indholdsstoffer: Glucosaming, chondroitin, msm og evt. djævleklo.

Rikke, jeg er glad for, at mine råd har hjulpet dig!

Charlotte, du kan også bruge ren glucosamin, det skulle hjælpe alene, det gør det i hvert fald på mine egne knæ, men det er ikke meget billigere end de kombinerede produkter.

Equidana i Odense sælger Cortaflex - men jeg ved faktisk ikke, hvilket produkt der er det bedste - og de hjælper desværre ikke altid, men er klart værd at prøve!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 16:15
Har lige talt med en dyrlæge

Artroflex og Cosequin er de eneste der har en dokumenteret effekt.

http://www.nutramaxlabs.com/vettrials.htm

disse produkter bliver blandt andet brugt i mange Zoologiske haver.

Dermed ikke sagt at kopiprodukter ikke kan have en virkning. Kvaliteten af det indhold der er kommet i disse kopiprodukter er bare ikke testet og man ved derfor ikke præcis hvordan det optages som tilfældet er med f.eks Cosequin.

Hej Hej

http://www.calmann-hinke.webbyen.dk (i)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 19:40
Cortaflex er såvidt jeg ved baseret på hajbrusk. Hajbrusk består bl.a. af chondroitin som er en glucosamintype, som har effekt ved slidgigt.

Ren glucosamin har også dokumenteret effekt - glucosamin ligger i øjeblikket hos Sundhedsstyrelsen til godkendelse som medicin til slidgigt.

100% ren Glucosamin uden tilsætningsstoffer kan købes i pulverform meget billigt 2 steder i DK (1 kg = 569 kr bl.a. hos www.farmmedical.dk).

Det kan både bruges af mennesker og dyr. Den anbefalede behandlingsdosis er ca. 1 gram pr. 50 kg kropsvægt. Til en stor hest (600 kg) blev jeg dog anbefalet at give 15 gram/dgl.

Konsulenten hos farmmedical har selv meget positive erfaringer med produktet til en travhest med slidt/manglende ledbrusk i en has.

Glucosaminen er absolut det billigste alternativ til alle de andre blandingsprodukter. 1 kg glucosamin rækker jo ved 15 gram dagligt til 66 dage.

Men som det ofte er med alle andre tilskudsprodukter - så tager det altså en rum tid - førend de positive resultater kan ses/mærkes. Der går ikke 3-5 dage som ovenfor beskrevet. Man skal snarere regne med mindst 10-13 uger før end en effekt kan spores.

Husk i øvrigt at tjekke, hvor højt indholdet er af glucosamin i blandingsprodukterne - ofte bliver det for lavt i den anbefalede dagsdosis, hvorfor man skal give mere af produktet end doseringsvejledningen.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 20:17

Ja det er ikke nemt at vide, hvad der er skidt og hvad der er kanel. Men der står nu i de brochurer, jeg har fra Equine America, der laver Corta Flex, at det er videnskabeligt testet i år 2000 i blind test med virkning på alle, der fik Corta Flex. Desuden har et anerkendt amerikansk tidsskrift "Horse Journal" testet det og samtlige heste fik efter 3 dage længere skridtlængde. "We laughed when Equine America promised dramatic results in five days, but the laugh was on us, it took just 3 days" (Horse Journal)Horse Journal kårede det i 1999 til "Årets produkt"De skriver også, at man ikke bare skal kigge på koncentrationen/mængden af chrondroitin, glucosamin og MSM, det handler også om, at molekylerne skal være så små, at de kan trænge igennem cellevæggene og nå de rigtige steder hen. Horse Journal kårede det i 2001 til "Best in Nutrition in the Horse Care Products of the year" ( ja den vil jeg ikke rode mig ud i at oversætte.) Men de mener tilsyneladende selv, at deres produkt er bedre optageligt end mange kopiprodukter, men om det passer skal jeg da ikke kunne sige.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 21:39
Hej Ditte

Kan høre du bruger det til din hest også, som jo heller ikke har været blandt de mindst uheldige heste på denne jord *s*

Hvordan virker det på hende?

Ringer selv til dyrlægen i morgen, for at høre hans mening om brugen af cortaflex til lazer...håber sådan han mener det er et fornuftigt forsøg at prøve det...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-10-2002 22:10

Ja hvordan virker det på hende. Jeg bilder mig ind, at det hjælper. Men jeg startede på det samtidig med, at jeg fik ny sadel (igen) og samtidig med, at Tove Nielsen havde været ude og besøge os. Jeg havde ikke redet i et godt stykke tid, fordi jeg havde ventet på, at sadlen kom hjem fra England. Men jeg synes ihvertfald hun virkede en del mere smidig i sine bevægelser og jeg synes hun skridter bedre med bagbenene. Nu har jeg lige brugt det sidste flydende idag og skal til at bruge pulveret. Så er jeg spændt på, om der er forskel. Jeg tror snart hun ryger til Ansager for at få røntgenfotograferet ryggen og hvad de nu ellers kan finde på. Men jeg venter vist til kiropraktoren har været her. Hun skulle komme igen om en uges tid. Hun mener jo at rygproblemerne skyldes, at Linea er skæv og derfor får et vrid i ryggen. Men det ville nok være meget rart at få taget et par billeder og se, om der gemmer sig noget i f.eks lænden. Jeg tror ellers Linea er blevet mere lige i hofterne, da hun er blevet rigtig flink til at stille sig i "parade" på staldgangen og blive stående sådan. Før placerede hun altid venstre forben og højre baghov forrest. Idag hvor jeg longerede hende udendørs (=der var lidt mere skub i hende) gik hun rimeligt. Forbenet kunne vi ikke se noget på, ja måske tog hun 2 cm kortere skridt på det, men det er jo ikke til at se. . Venstre bagben mistede hun engang imellem takten på venstre rundt lige et par skridt, men så så det ok ud igen. Så det er svært at finde rundt i. Men har hun gået med skæve hofter i 5 år skal muskler, nerver, ledbånd, ryg mm vel lige vænne sig til, at blive rettet op. Jeg tror ikke problemet sidder i benene, sidder der noget der, er det noget, der er kommet pga ryggen eller hoften. Men som sagt tror jeg vi venter med den store (dyre) undersøgelse til kiropraktoren har været her. Bare det at få hende kørt til Ansager er dyrt/besværligt, når man ikke selv kan køre hende.
Iøvrigt så jeg enten på den engelske eller amerikanske Equine America side, at Corta Flex nu også kan fåes i pilleform (pillerne er baseret på lucerne), og det var måske nemmere at styre end pulver, som hesten lettere kan sortere fra eller blæse ud af foderet/krybben. Men om de kan fåes i DK ved jeg ikke.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-10-2002 08:17
Hej Ditte

Håber du finder ud af hvad der egentlig er galt med linea. lazer var faktisk halt på samme måde som linea, ligesom de lige mister et skridt indimellem, men så ellers går fint nok.

Nå, men har lige snakket med dyrlægen, han sagde så at han mente at Atroflex vil være det bedste til Lazer, så nu sættes han på sådan en kur. Til at starte med en måned, er der så fremskridt, så går vi over til at det er noget han skal have konstant.

Så nu håber jeg det kan hjælpe, dyrlægen sagde i hvert fald det var et godt produkt til slidgigt af alle arter!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-10-2002 08:23

Ja men jeg krydser fingre for, at det virker. Så kan du vel evt om et stykke tid prøve at gå over til en af de billigere udgaver.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-10-2002 08:25
Jeg kan fortælle, at jeg til mine egne knæ bruger glucosamin og msm - og det virker - også uden chondroitin - og der er dokumenteret virkning af glucosamin og msm men ikke af chondroitin. Dermed ikke være sagt, at det ikke virker, men der er mange undersøgelser der viser, at glucosamin alene hjælper, og det er langt det billigste hvis man køber det kilovis.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-10-2002 08:35
Hej Ditte

Ja, det kan jeg..men tror faktisk ikke det er så meget dyrere at bruge atroflex'en hvis jeg køber en 5 liters dunk (så er der til 200dage)...

Men nu får vi at se, hvis det hjælper, så tror jeg bare jeg tager den sikre vej og bliver ved det produkt, ikke nogeng und til at forsøge med andet selvom dete r billigere hvsijeg finder noget der kan forlænge min hest levetid

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-10-2002 21:13
Jeg har netop idag snakket med dyrlægen. Jeg har jo også en hest med slidgigt, og har givet artroflex et stykke tid. Min hest er rengående.
Han anbefalede mig at fortsætte med at give det altid, og anbefalede mig at købe det hos Brogården. Der hedder det MOBIFOR + Det er præcis det samme som Artroflex. Bare en smule billigere.
5 liter artroflex koster : 2624
5 liter Mobifor + koster : 1950
Der er mange penge i længden! Og ifølge min dyrlæge, så virker det ligeså godt. Det hedder bare noget andet!

Det er forøvrigt rigtigt at Artroflex er ved at blive medicin istedet for tilskudsfoder! Det bliver rart for vores forsikringer:-D hihihi!

Lunah
Jeg er imod burhøns... og burheste!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider