Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Horsmannship????????????
Forfatter: 
Dato:  29-09-2002 20:03
hej

i snakker meget om det horsemannship eller hvad det nu hedder. jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om hvad der er, det er ikke noget jeg har hør´t så meget om. Så hvis i gider beskrive det lidt dyber, vil jeg blive glad

hilsen den knap så kloge
0
0
Svar på denne tråd

(Natural) Horse + Man + Ship....
Forfatter: 
Dato:  29-09-2002 20:49
Naturlig Hest + Menneske + Skib.

Det er den ene måde at oversætte det på. Hesten nævner vi først - det er fordi vi respekterer den - som hest. Vi (menneskene) nævnes, fordi det handler om heste og menneskers måde at være sammen på.
Skibet er med - fordi skibe er noget, man rejser med, og HorseManShip er en rejse i en verden, hvor hesten har lyst til at være sammen med dig, fordi du har bevist, du er værd at være sammen med.
Naturlig? Natural HorseManShip er naturlig, fordi vi bruger de midler, naturen har givet os. Vores og hestens intelligens, hestens kommunikationsform og instinkter.

Natural HorseManShip er ikke bare noget, man træner med sin hest. Natural HorseManShip er en måde at Tænke, Agere, Fæle og LEGE med en hest. Det er en livsstil. Det er noget, man "gør" hele tiden, ikke i en time om dagen.

Natural HorseManShip handler blandt andet om...
...at man respekterer hesten som hest.
...at man har tillid til sin hest.
...at man sætter sig ind i hestens psyke.
...at man tager hensyn til hestens natur.
...at man prioriterer hestens naturlige behov over sine egne (at man fx lader hesten komme på fold hver dag, selvom man ikke gider strigle mudder ud af pelsen på den!!!)
...at man ikke træner sin hest, men leger med den.
...at man ved, hvorfor man skal være lederhesten i flokken.
...at man ikke tror, at dominans alene gør verden bedre.
...og at man elsker sin hest.

"The horse doesn't care how much you know - until he knows how much you care...!"

Horsemanship - det ord alene og for sig selv betyder i al sin enkelthed "omgang med hesten" - og ikke en brædde andet.
Så er der GOD horsemanship og DÅRLIG horsemanship. Og Horseman-S H I T og Horseman-W H I P... Og det er heller ikke godt...!

99E - uden elg. *Hoster!*

PS: Forslag til afstemning:
"Skal Brian N være landets næste statsminister?

-Ja!
-Naaahh...
-Nope. Brian lugter!"

Hvordan kan det forresten være, det pludselig er tilladt at diskutere s*x på HN?
http://www.heste-nettet.dk/forum/1/201167/201107/
0
0
Svar på denne tråd

Re: (Natural) Horse + Man + Ship....
Forfatter: 
Dato:  29-09-2002 21:23
HorsemanShip.. ja hvad er det egentligt. Nu har jeg igennem meget langt tid set forskellige mennesker arbejde med HorsemanShip som deres speciale.. Og der vil altid være nogle man syntes bedre om end andre..
At træne HorsemanShip med sin 4benet ven er nogenlunde det samme som når du går Agility med din 4benet ven hunden. sammen hørighed/lydighed/trofasthed/respekt/og at kunne se og "tale" med hesten.. Lyder måske temmeligt skørt alt det her men er det ikke, man lære så meget ved at få undervisning i horsemanship og ved at kigge på hestens adfærd i folden eller på engen og også i en raund penn.. kræver en del toldmodighed men det er det hele værd... man behøves ikke få undervisning for at kunne noget af det.. man kan det faktisk god unden man selv ved det. :-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: (Natural) Horse + Man + Ship....
Forfatter: 
Dato:  29-09-2002 23:32
Når talen er kommet ind på horsemanship, er der noget jeg gerne vil spørge om.
Nappe den gamle dreng, er jo en sær snegl, jeg har på 4 ben- Jeg har haft ham 8 måneder, og vi er ikke rigtig kommet ind på hinanden endnu. Hvordan får jeg pillet hans stædighed af ham. Fordi han er meget stædig og gør hvad han vil.
I starten vi havde ham bed han meget , men det er han holdt op med. Nu er han sådan at han jeg må godt strigle ham og røre ham over det hele. Trin 1 i horsemans træningen. Men der mangler mange endnu. Han kan være noget så sur , hvis jeg heneter ham på marken og det kan ende med at han får sin vilje,( hvad jeg ved er forkert) Men hvad skal man stille op med en lille skovhest på omkring de 700kg. ikke meget :-)
Nå men når jeg endelig har fået ham ind, striglet ham, skal give ham sadel på begynder han at stampe i jorden, den uartige dreng. Men det er det mindste, hovedtøj går godt nok. Så komme vi på banen, han lunter afsted i skridt godt nok i starten, men så begynder vi at skulle trave lidt.det vil han ikke:-(
Han skridter bare videre , må til at bruge min hjælpere mere. Til sidst må jeg tage pisken i hånden og så kvikker han lidt op, nu forgår traven i astadigt tempo. med meget rejst hoved. Så må jeg give ham et dask (lille) Det får ham til at sætte farten op, men han er stadig umulig, her kan han finde på at stille sig i et hjørne og sådan kan jeg blive ved indtil jeg ligesom siger nej nu gider jeg sg ikke mere.
Må dog tilføje at jeg elsker ham af hele mit hjerte og det lykkedes vel engang at få ham til at lystre :-)

Knus Fra Connie Og Nappe :-)

Sæt lidt kulør på livet, få dig en schapendoes.

http://home19.inet.tele.dk/nicondoes
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider