Når talen er kommet ind på horsemanship, er der noget jeg gerne vil spørge om.
Nappe den gamle dreng, er jo en sær snegl, jeg har på 4 ben- Jeg har haft ham 8 måneder, og vi er ikke rigtig kommet ind på hinanden endnu. Hvordan får jeg pillet hans stædighed af ham. Fordi han er meget stædig og gør hvad han vil.
I starten vi havde ham bed han meget , men det er han holdt op med. Nu er han sådan at han jeg må godt strigle ham og røre ham over det hele. Trin 1 i horsemans træningen. Men der mangler mange endnu. Han kan være noget så sur , hvis jeg heneter ham på marken og det kan ende med at han får sin vilje,( hvad jeg ved er forkert) Men hvad skal man stille op med en lille skovhest på omkring de 700kg. ikke meget
Nå men når jeg endelig har fået ham ind, striglet ham, skal give ham sadel på begynder han at stampe i jorden, den uartige dreng. Men det er det mindste, hovedtøj går godt nok. Så komme vi på banen, han lunter afsted i skridt godt nok i starten, men så begynder vi at skulle trave lidt.det vil han ikke:-(
Han skridter bare videre , må til at bruge min hjælpere mere. Til sidst må jeg tage pisken i hånden og så kvikker han lidt op, nu forgår traven i astadigt tempo. med meget rejst hoved. Så må jeg give ham et dask (lille) Det får ham til at sætte farten op, men han er stadig umulig, her kan han finde på at stille sig i et hjørne og sådan kan jeg blive ved indtil jeg ligesom siger nej nu gider jeg sg ikke mere.
Må dog tilføje at jeg elsker ham af hele mit hjerte og det lykkedes vel engang at få ham til at lystre
Knus Fra Connie Og Nappe
Sæt lidt kulør på livet, få dig en schapendoes.
http://home19.inet.tele.dk/nicondoes