Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kindtænder..
Forfatter: 
Dato:  29-09-2002 13:14
HarrjZaaa!!

Hvordan tjekker man om kindtænderne trænger til at blive raspet? For min pony er begyndt at tygge underligt, altså hun åbner munden temmelig meget og hun tygger på en sjov måde. + hun er begyndt at gå meget til bidet når jeg rider og som regel gider hun ikke det, er det tegn på at hendes tænder trænger til at blive raspet eller hvad er det?
Jeg gider nemlig ikke betale en dyrlæge for at se på hende og så der ikke er noget galt for så skal jeg jo betale for kørslen ud til gården.

KnuZer TheRider

Dont Dream it!
Do it! >o<
0
0
Svar på denne tråd

Re: Kindtænder..
Forfatter: 
Dato:  29-09-2002 18:11
Hvordan kan du sige at du ikke GIDER betale en dyrlæge for at komme, hvis der ikke er noget??
Han har jo nok mere forstand på hestenes tænder og kan bedre mærke om der er noget der skal raspes/rykkes ud. Selvom du får at vide hvordan du checker hesten tænder er det jo ikke sikkert at du får gjort det ordentligt. Er det så ikke bedre at "spilde" lidt penge på en dyrlæge der ved hvad han skal se efter?!!!?

Det man ikke dør af lærer man af
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-09-2002 19:59
Det kunne godt lyde, som om din hest har tandspidser (altså, jeg ved ikke rigtigt med det der med at gå til bidet, men den underlige tyggen plejer at være et godt tegn).
I de glade dage, da jeg havde hest, plejede jeg at få tjekket tænder samtidig med den årlige vaccination, så det kunne måske være en ide i fremtiden? Så slipper du da for at betale dyrlægen for at køre ud bare for det....(selvom din formulering om, at du ikke GIDER støder mig noget)
Lige nu ville jeg nok mene, at du er nødt til at have dyrlægen ud at kigge på din hest - det kan være ret svært selv at bedømme, om den trænger til at få ordnet tænder og som Gitte også skriver: Hvad nu, hvis du ikke får tjekket det ordentligt....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-09-2002 23:40
Jeg giver Gitte helt ret, hvad er det for noget at skrive. Jeg synes du skylder din hest at dyrlægen kommer. Og så må du spare lidt hen af vejen.. Hvis du ikke har råd til at dyrlægen kommer og kikker, så burde du ikke have hest.
Ja du må undskylde men jeg blev godt nok lidt harm . Men det kan være at det ikke mente det så hårdt.
KH Connie

Sæt lidt kulør på livet, få dig en schapendoes.

http://home19.inet.tele.dk/nicondoes
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider