Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Min hest sveder!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  05-09-2002 13:23
Jeg har en 3 års hest som lige har været i tilridning. Han er nu kommet hjem på engen hvor han går ude hele tiden og det skal han hele vinteren da han skal i løsdrift. Jeg rider ham 2 til 3 gange om ugen i ca. et kvarter men han bliver simpelhen så svedt han er våd på hele halsen og over alt hvor sadlen har lagt. Jeg har lagt et tæppe på ham efter ridning mens han har spist hans foder, men hvad så til vinter når det rigtig bliver koldt og han har sat rigtig vinter pels hvad gør jeg så? Jeg vil jo nødig klippe ham når han skal gå i løsdrift og det med dækken bliver noget værre noget når det regner. Er der nogle som har en got ide?

Hilsen Maja
0
0
Svar på denne tråd

Re: Min hest sveder!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  05-09-2002 14:19
ja det kan godt blive trælst med dækken når den går på løsdrift. men hvis den sveder meget vil en klippning være en god ide.
du kan også bare vælge sådan en sadelformet klipning.

The past is memories, the future thoughts; the present is the only thing that exists so live for it

besøg min hjemmeside på www,maria1805.subnet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-09-2002 14:31
tror du ikke han vil fryse hvis jeg dækken klipper ham?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-09-2002 15:00
Hej Maja
Du kan lave en klipning, så han ikke behøver dækken.
Hesten starter ofte med at svede fra de samme steder, så klip evt. en stribe under halsen, og en stribe på hver side af lysken. Dette er ofte nok til at hesten kan komme af med overskudsvarmen, men ikke komme til at fryse når den står ude.
Hilsen Mia

Charme er at få svaret "ja" uden at have stillet noget bestemt spørgsmål

Albert Camus

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-09-2002 15:19
Der findes jo dækner der kan tåle heldags regn... og hvis der er et skur på folden må man jo formode at han smutter derind når det bliver for vildt med regnen??

-miki-

:-D Man må tage skrammerne som de kommer
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-09-2002 08:21
Hej!

Ved du om hans saltbalance er i orden? Ellers kan du give ham ca. en spiseske salt i fodret. Salt binder væske - dermed ikke så svedig en hest.

Almindeligt bordsalt er fint nok.....

- Tina.

:-D HVER DAG ER EN GAVE - OG EN OPGAVE :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider