Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Thuja D6 mod vorter
Forfatter: 
Dato:  21-08-2002 11:04

Jeg er blevet anbefalet at bruge dette hømøopatiske middel mod en vorte, Malthe har mellem forbenene. Der bliver jo tit spurgt til midler mod vorter herinde - er der nogen, der har erfaring med Thuja D6?

Det er egentlig beregnet til, at man indtager det i vand, men man kan jo trække sin hest til bla bla bla, men ikke tvinge den til at drikke... (eller hvordan er det nu, det er? ;-)). Desuden må man helst ikke spise en halv time før og en halv time efter, man har drukket det.

Pga. disse forhold smører jeg det i stedet direkte på vorten. Og det ser virkelig ud til at virke! Det er som om, at vorten bliver opløst lidt hver gang. Mon det kan få den til at forsvinde helt? Ind til videre har vi smurt et par dage, så jeg venter i spænding...

Med venlig hilsen - og lidt fis og ballade...

Rikke5 :-)

Der er ingen virksomheder, der ødelægger miljøet for sjov - de gør det for penge!!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Thuja D6 mod vorter
Forfatter: 
Dato:  21-08-2002 11:21
hvor køber man dog sådan noget henne ?

Når jeg får homeøpatiske midler tilmmin hyp gives det af en kinesiolog.. kan man selv købe det i håndkøb ?

Karina

;-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-08-2002 11:37

Hej Karina

Det kan købes hos en materialist - f.eks. Matas. Og det så ud til, at de havde et rimeligt bredt udvalg af forskellige homøopatiske produkter. Men måske din kinesiolog kan skaffe det billigere (eller modsat - måske tjener hun lidt på at sælge det selv... ;-))

Hi hi - prøv lige at check taste-udspadsningen i mit første indlæg! Hømøopatisk - hømhøm!!!! Hi hi - vig bort, Tastetrold!!!

Der er ingen virksomheder, der ødelægger miljøet for sjov - de gør det for penge!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-08-2002 13:06
Thuja D6 har ofte en god virkning mod vorter - køb det hos behandler eller helsekostbutik, det koster det samme.

Ud over at smøre det på vorten ville jeg give det i munden - sprøjt det ind i en engangssprøjte, hesten må ganske rigtigt ikke spise ca. 20-30 min. før og efter.

Dosis ca. det samme som til mennesker (da heste er mere følsomme/modtagelige overfor homøopati end mennesker). Hvis man vil øge dosis skal man give sammen mængde flere gange daglig i stedet for større mængde få gange daglig.
0
0
Svar på denne tråd

Tina MJ
Forfatter: 
Dato:  22-08-2002 08:04
er det generelt for homeøpatiske midler at hesten ikke må spise ½ time før og efter ?

det har ja da ikke fået at vide af fru bakkegård......

Eneste er at der står at hesten ikke må have madrester i munden.....(så vidt jeg husker)

Hvoror optages midlet bedst ved "spisepause" før -efter?

Blot af nysgerrighed,

Karina;-)

0
0
Svar på denne tråd

Re: Tina MJ
Forfatter: 
Dato:  22-08-2002 08:28
Ja, det er generelt for homøopatiske midler og blomstermedicin til mennesker og dyr. Jeg plejer at sige 15-20 min.

Det er dels fordi midlerne skal optages gennem slimhinderne, og midlet kan så blive ødelagt ved spisning pga. ændret ph. mm.

Desuden optager kroppen bedst midlerne, når den ikke samtidig er helt optaget af fordøjelse. Der står anvisninger om dette i enhver bog om telepati og blomstermedicin, jeg tror bare, at Anita B. har glemt at sige det.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-08-2002 08:51
tak... det var jo væsentligt at vide......

karina;-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-08-2002 09:58
Hej Tina

Tak for dit svar!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-08-2002 17:58
Bach blomstermedicin, må godt gives på et stykke brød. På mine heste virker det rigtigt godt. De er da blevet kureret flere gange.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider