Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder priser ?
Forfatter: 
Dato:  17-08-2002 19:22
Er der nogen af jer der har styr på foderpriserne i københavns/nordsjællands området ?

Hvad er en fair pris for hø, halm, wrap, byg, og havre ? Og hvor køber man det til en Ok pris ? Kan det evt. leveres ? Og til hvilken pris ?

Mvh tine
0
0
Svar på denne tråd

Re: Foder priser ?
Forfatter: 
Dato:  17-08-2002 21:11
hej
jeg bor på sjælland og køber ind til følgende priser
hel havre 125.00 pr 100 kg
byg kender jeg ikke prisen på
hø 15.00 pr alm balle
halm 5.00 pr alm balle
wrap ca.1.00 pr kg

det var det velbekomme ( jeg henter det selv )
...INA
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-08-2002 18:11
Hestemysli, ca 4 kr pr kilo.. (kan klart gøres billigere med havre og tilskudsblanding.)
Halm 3.5 kr pr balle i pressepris,,, 5 kr pr balle elles , og 10 pr balle hos foderstoffen.
Hø, 12 kr pr balle fra marken, 22 kr hos foderstoffen.
Wrap, 1 kr pr kilo, for 200 kilos pakninger, eksl. evt. levering.
Så var der vist ikke mere...?
Det kan ALTID betale sig at finde kontakter hos de lokale, - er min erfaring. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-08-2002 19:05
Tilskud, fuldfoder, stald desinfidering olign kan du med fordel købe hos Tjørnehøj Mølle (skal afhentes, med mindre i slår Jer sammen nogle stykker), de er generelt billigst og har størst sortiment i KBH området, forhandler også andre produkter end deres egne. Feks: Travosport E 25 kg. 289 kr.

Halm, Hø og Wrap ville jeg handle "på marken" giver selv ca. 1 kg. kiloet inkl. levering for wrap, fåes også billigere alt efter mængde, Vær meget opmærksom på foderværdien, bed om en analyse, og hvis de ikke har en kan det være en fordel at få den lavet (koster ca. 400-600 kr.), da det kan svinge meget i kvalitet, men har du først fundet en god "mark leverandør" er analysen jo en engangs omkostning, fordelen ved at handle det hos foderstoffirmaerne er selvfølgelig at de for det meste kan sende både prøver og analyse og garantere for kvaliteten, det samme med havre, men der er penge at spare lokalt, giver hos TM 47 kr. for 25 kg uvalset, lidt dyrere end lokalt, men igen garanti for kvalitet (har i hvertfald ikke oplevet andet), og jeg er så også sikker på at det er fri for flyvehavre, mest af hensyn til gårdene omkring.

Tal evt. med dem du står i stald med, mht. havre, byg og grovfoder, den bedste måde at finde en god lokal gård at købe fra er fra dem der kender området, vær også opmærksom på halm typen, der er forskel på foderværdi, påvirkning af mave og tarme samt suge evne og støv indhold alt efter typen (Havre, byg, frøgræs osv.)

Håber du kan bruge det ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider