Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vask af boksen
Forfatter: 
Dato:  18-08-2002 16:48
Som nogle måske har læst i hyggeforum, så bliver min boks ikke passet særlig godt fra staldejerens side. Så nu har jeg besluttet at i morgen (mandag) vasker jeg den af, så den kan blive pæn og ren igen.
Men da det er mange år siden jeg selv har skulle gøre dette, så kan jeg ikke huske hvad man kan/må vaske boksen i ? Jeg tænker på hvad hesten kan tåle, hvis han får slikket på væggen eller lign. Kan huske vi vaskede med sæbespåner engang, men det var vist ikke rigtig godt....
Nogle ideer???
0
0
Svar på denne tråd

Re: Vask af boksen
Forfatter: 
Dato:  18-08-2002 18:43
Hej Cathrine.

Jeg tror det bedste er at bruge Virkon S (fås på apoteket) da du så samtidig desinficerer boksen.
Det er ihvertfald det jeg selv bruger.

Mvh DorteCL
"CARPE DIEM"
0
0
Svar på denne tråd

Virkon S
Forfatter: 
Dato:  18-08-2002 19:09
Jeg vil også klart anbefale Virkon S (eller hedder det Virkon Z?), da det også slår svampesporer og andet småt ihjel. Fordelen er, at det skal ikke vaskes af, og er totalt ufarligt for hesten, så du kan bare sætte hesten ind, når boksen er tør.

Det er smækdyrt i større mængder, men det kan købes i små breve á 25gr. til ca. 25kr. Et brev er rigeligt til én boks. Sidst jeg vaskede en boks ned med det, så brugte jeg først et ½ brev, vaskede og skrubbede og så det sidste ½ brev til finpudseriet og når alt det andet skidt havder løsnet sig.

Helt ærligt - efter dit indlæg på Hyggen, så spar på kræfterne og flyt...

Med venlig hilsen Camilla (Felur)

Inspiration til partkontrakt søges!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Virkon S
Forfatter: 
Dato:  18-08-2002 19:24
Det er bare alletiders, har nemlig et par breve som jeg fik af dyrlægen tidligere på året. Tak for hjælpen!

Jeg har iøvrigt også besluttet mig for at flytte, hvilket både jeg selv og min træner er glade for, men jeg har jo 1 måneds opsigelse, så jeg må lige vente til d. 1/10 desværre... Så må jeg jo bare ordne det selv indtil da. Tror også at hesten bliver meget glad for en ren boks dn sidste tid.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-08-2002 21:55
oppe på vores gård der brugte vi kalk altså der kalkede vi vægge loft gulv det hele simpelthen og ingen af vores hest er blevet syge af det.

hej>o<
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-08-2002 08:32
Hej Cathrine
Læsket kalk er billig og rigtigt godt til at rengøre stalde med. Vask af med vand, og smør kalken på. Når det er tørt, kan du lukke hestene ind. Det desinficere og dræber alt utøj. Men som du beskriver dit forhold til stedet, skal du da overveje om du vil gøre så meget andet end at pakke!
M.v.h Tine
0
0
Svar på denne tråd

Re: Vask af boksen
Forfatter: 
Dato:  24-08-2002 23:31
Ja. Brug Virkon S til træværk, krybbe, vandkop og metal, men brug læsket kalk på murværk. En anden god ting er Stalosan til at strø på gulvet. Det descinficerer og udtørrer og tager også ammoniakdampe og lugt. Din boks bliver så ren som en operationsstue.

God fornøjelse.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider