Det jeg leder efter, er en partkontrakt ml. parten og hesteejeren. Egentligt burde det ikke være nødvendigt og jeg ville nok heller ikke gøre ret meget i tilfælde af kontraktbrud, men der er nogen ting, som generer mig lidt ved min part:
Eks. 1: Hun har meeeget svært ved at betale til tiden.
Jeg har bedt om betaling månedsvis forud, simpelthen for at sikre mig, at der ikke er nogen, som "går fra regningen".
Nej, jeg er ikke afhængig af de penge, men parten får mulighed for at benytte en række faciliteter og have en hest som "sin egen" til det halve af, hvad det f.eks. koster på en rideskole.
Men hvad så hvis Felur pludselig står halt i en måned - tjaa... så må jeg jo returnere pengene, eller hvad?
Min lillesøster er selv blevet groft r*vrendt i en lignende situation, hvor hun betalte 750kr. for at
skridte en hest to-tre gange om ugen i en måned
Eks. 2: Min part har tre gange glemt, at hænge min trense på plads i sadelrummet. Sidst hang den på en plads (udenfor en boks), hvor Felur tidligere havde stukket et ben igennem en grime. Grimen og hesten holdt, men det ville min trense altså ikke have gjort

Og jeg er så glad for min Hubertustrense, der trods alt koster ca. 600kr. at genanskaffe. Hvis trensen var gået i stykker, hvem skulle så erstatte den?
Så jeg søger en kontrakt, som kan afklare ihvertfald de to punkter.
Det skal vel stå noget i stil med:
Mia Hansen rider Felur 2 x ugentligt - onsdag og torsdag.
Månedlig betaling kr. XXX,XX, som er forfalden primo måneden - senest d. 5.
Opsigelse skal ske med en måneds varsel til d. 1.
Er Mia skyld i at evt. udstyr går i stykker, pga. fejlagtigt behandling, skal dette erstattes.
Det var den korte version
:-) Spørgsmål og forslag modtages med glæde
Ja, jeg har søgt og søgt og søgt, men jeg fandt intet...
Med venlig hilsen Camilla (Felur)