Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Salvimin grøn! hvordan??
Forfatter: 
Dato:  01-09-2005 07:48
hej nu skal jeg jo snart til at fodre lidt på min hest!
Kan man godt give den salvimin grøn alene, nu den går på græs?
Altså så den ikke får havre, men kun mineraler/vitminer?

Hej alle Ænder!
Hvis nogen af jer ligger inde med en fjordhest i overskud, som skal sælges, vil jeg gerne hører fra DIG!

0
0
Svar på denne tråd

Salvimin Grøn
Forfatter: 
Dato:  01-09-2005 08:45
ja da. Så får din hest de nødvendige vitaminer og mineraler, som efterhånden er mangelfulde i græsset her i efteråret.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Well...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2005 11:35
langt de fleste heste får mineraltilskud hele året, også år de går på græs. Da græs i Danmark langt de fleste steder er mineralfattigt.
Så det kan kun gå for langsomt med at få givet din hest nogle mineraler, det trænger den sandsynligvis til.
0
0
Svar på denne tråd

tak.........
Forfatter: 
Dato:  01-09-2005 15:13
Tak begge 2. Især dig lene G for at have hjulpet!
Hej alle Ænder!
Hvis nogen af jer ligger inde med en fjordhest i overskud, som skal sælges, vil jeg gerne hører fra DIG!

0
0
Svar på denne tråd

Så vidt
Forfatter: 
Dato:  01-09-2005 17:15
jeg kan læse, hjalp Zeusen dig også rigtig meget.

For nu har du lært, at din pony SKAL have vitaminer og mineraler næste år den går på græs.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

ja men!
Forfatter: 
Dato:  01-09-2005 20:37
hej bimboe! ja roolig nu!
Det er sådan set fordi det er hende der har hjulpet mig før med at finde frem til at jeg skulle bruge salvimin grøn og hvad min hest ellers skulle have! så det er bare derfor!
Og TAAK for HJÆPEN!
Hej alle Ænder!

0
0
Svar på denne tråd

nåå..........
Forfatter: 
Dato:  03-09-2005 20:51
Bimboe: nej den skal ikke have vitaminer hele året, ikke i foråret!
Måske skal din, men ikke min!
Hej alle Ænder!

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor skal
Forfatter: 
Dato:  03-09-2005 20:53
din pony ikke have vitaminer og mineraler i foråret?
Mvh. Tine

Sæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4-7/8-05 på sjælland
tråd om HN-træf:HN-træf
0
0
Svar på denne tråd

hej!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  03-09-2005 20:55
fordi jeg ikke synes det er nødvendigt når der er så meget i græsset!
Hej alle Ænder!

0
0
Svar på denne tråd

med mindre
Forfatter: 
Dato:  03-09-2005 21:05
du har fået levet en analyse af dit græs, så vil jeg holde på, at du er lidt på afveje.
Ja der er masser af "ting og sager" i græsset om foråret, men desværre ikke nok, og ofte for meget stivelse, som gør, at en del heste bliver forfangen(bla.).
En anden stor del bliver græsfede, pga overfodring med græs. -Det svare til, at vi lever af vores ynglingsretter en hel sommer, hvilket vil føre til total fejlernæring.
Fejlernæring er næsten farligere end underernæring, da man tror at ens hest er dækket ind (eller en selv for den skyld!), da den bliver tyk. Men tværtimod. Det er kroppens reaktion på at den mangler noget (hvis altså hesten bliver tyk indenfor kort tid!).
Præcis som os!
Jeg selv har levet en måned af toast (spørg ikke hvorfor.. jeg kan ikke give svaret!), og først tabte jeg mig et par kilo og pludselig bulede jeg ud. Lægen var ikke i tvivl, jeg var total fejlernæret.

En hest har brug for at godt vitamin og mineral tilskud året rundt.Hverken havre frisk græs, hø etc kan gøre det udfor det, da vores jord i dk er ret så udpint.

Man kan købe nogle baljer som man stiller på sommerfolden, også slikker hesten selv på den, når den mangler noget, men jeg syntes langt det sikreste er, at købe noget fuldfoder eller en vit/min blanding, hælde lidt salt over og lidt gulerødder og så servere det for hesten. Så ved man, med sikkerhed, at den ikke mangler noget!

Jeg håber jeg har fået forklaret mig, så det er til at forstå.
Ellers må du meget gerne spørge. -Det er nemlig et område som interessere mig en del ;-)
Mvh. Tine

Sæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4-7/8-05 på sjælland
tråd om HN-træf:HN-træf
0
0
Svar på denne tråd

okay Tine.....
Forfatter: 
Dato:  04-09-2005 08:40
Jamen det kan da got være du har ret!
Det er sådan set ikke noget jeg har tænkt på om sommeren! men hvis min hest kan lide det der salvimin grøn, vil jeg da godt bruge det til sommer! Men altså den skal så bare have det nu, uden havre, evt. med lidt gulerødder eller hva? og så lidt morgen og aften!
ca. 35 g salvimin morgen og aften. lidt mere hvis hun laver noget!??
Hej alle Ænder!

0
0
Svar på denne tråd

ja.....
Forfatter: 
Dato:  04-09-2005 09:26
Hejsa.

Ja f.eks. kan du give lidt morgen og aften, eller det hele på en gang om sommeren - evt. sammen med lidt gulerod el.lign. Det er jo egentlig ligemeget, at der ikke er så meget, hvis hesten gerne vil have det.

Om sommeren kan du ellers købe en slikbalje på DLG for ca. 100 kr. - VM Hest - som du stiller på folden.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider