Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Pfiff Amaretto
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 09:56
Nogen der har erfaringer med denne sadel? Den ser umiddelbart ud til at have det jeg søger, men hvordan er stopningen, holdbarheden mm.?
0
0
Svar på denne tråd

Pfiff Amaretto
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 11:56
Tja det er for mit vedkommende en super sadel der har det hele: Dybt sæde, stor knæstøtte men uden at låse rytteren fast, blød og jævn stopning (uld), masser af plads mellem puderen så hesten får den korrekte frihed under dressur/sidebevægelser.

Sædet og knæpuder er holdt i alm læder og resten er coatet med et eller andet materiale, da der hér er brugt en anden, billigere lædertype.
Jeg fik min stopppet om og op af sadelmageren i Tåstrup og han havde kun rosende ord tilovers for den. At læderet er coatet, lagde han ikke så meget i, da flere og flere sadelproducenter gør dette efterhånden for at holde prisen nede. Det betyder kun noget kosmetisk.

Vil klart anbefale den, og har endnu ikke mødt en hest der ikke kan gå med den.
Fredriksborger - hva ellers?

0
0
Svar på denne tråd

thumbs up
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 13:17
Jeg kan også godt anbefale den (y) Min er ret ny, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med holdbarheden.

Men den ligger godt på min hest, og man sidder fantastisk i den.

mange hilsner
Rikke

Tag ikke sorgerne på forskud, for så får du dem 2 gange

Frieserhesten midtjylland

medlem af "hyggegumperne"
0
0
Svar på denne tråd

Helt enig
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 15:35
Ja, som sagt er jeg helt enig i ovenstående. Jeg har selv 2 af disse sadler, en helt ny med bred bom, og en anden med medium bom.
Jeg var så glad for min sadel, at da min hest skulle skifte fra medium til bred bom, blev jeg nødt til at købe en sadel magen til den jeg havde. Den nye er tilpasset af Sadelmager Tanja Lange, og der var ingen problemer med det.
Den nye er dog knab så dyb i sædet som den gamle, ellers er de ens.

Kanon sadel
Med venlig hilsen Rikke.
0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar..
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 09:18
..alle sammen. Det lyder jo godt! Jeg er personligt rigtig glad for at ride i windsor elite. Hvordan er knæstøtten i Amaretto'en i forhold til? Jeg kender desværre ingen der har denne sadel, så jeg kan prøve den, og jeg synes heller ikke man sådan ser den i butitikkerne. Derfor er jeg glad for de svar i har givet mig. Jeg har prøvet en Pfiff kombineret sadel, og den synes jeg faktisk er rigtig fin i kvalitet og facon.
0
0
Svar på denne tråd

Janej...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 22:56
Hvor i landet bor du da? De findes da efterhånden rundt omkring.

Har ikke prøvet en Windsor Elite, men kan sige at det er den største knæstøtte jeg nogensinde har prøvet, så mon ikke den er større?
Fredriksborger - hva ellers?

0
0
Svar på denne tråd

HeidiS
Forfatter: 
Dato:  02-06-2005 08:46
Hihi..Jo, hvis den har de største knæpuder du har prøvet, så må det da række..
Jeg bor mellem Randers og Hadsund. Den eneste forhandler jeg lige kender, der har dem hjemme er Bach´s rideudstyr i Aalborg. Der min veninde i hvert fald købt hendes den kombinerede sadel. men jeg har ikke lige set dem her i omegnen. Det kan jo være at de kan få dem hjem. Jeg har bare ikke spurgt efter det, da jeg godt lige vil vide lidt mere om sadlen inden jeg køber den.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider