Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder når hesten går på døgn/sommergræs???
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 11:23
Hej.

Mener I godt at man kan give sin hest foder, hvis den går på døgnfold med masser af friskt græs? (selvfølgelig i begrænset mængde)

Selvfølgelig ikke alle heste, men en hest som bliver redet hårdt 6 dage om ugen (+går jagter ind imellem)...
Hesten er i god form, og i pæn stand. Den har masser af muskler og må hverken bliver tykkere eller tyndere end han er nu.

håber I vil give jeres svar.... eller et bud på hvad i mener

mvh Marie
0
0
Svar på denne tråd

den skal bare have
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 11:44
vitaminer.

Foderet bruges hvis den skal have lidt ekstra, men det lyder det ikke til at din skal.

Hvis den begynder at tabe sig, så er det ind på stald om natten eller en 5-6 timer i løbet af dagen, hvor den skal tilbydes hø ad libitum.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 11:53
...min lille, småtykke pony skal i hvert fald have sine roepiller (for at stabilisere maven) og Regulator Complete (for vitaminer/mineraler) sommeren over - uanset hvor meget græs hun ender med at få/kunne tåle.

Derudover skal hun, i hvert fald i en periode, have SureBio for at holde maven i orden.

:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd

Ja, giv den foder !!!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 13:06
Med det program din hest går, Marie, ville jeg bestemt fodre på den - ikke voldsomt, men find f.eks. et fuldfoder du kan tilpasse til fuldtidsgræs, og giv den af dette efter træningen - tilsæt fodersalt ved svedning og elektrolytter ved ekstrem svedning.

(Og husk fra ca. midt juni har græsset ikke nær så meget "spark", saft og kraft i sig mere, så fra den tid af skal man for alvor være på dupperne med korrekt fodring som supplement.)

Hvis du vil nøjes med de almindelige vitaminer/mineraler, laver SPILLERS nogle smarte urtebolcher, som hestene elsker, det er nemt at give, man skal blot følge instruktionen med hvor mange den skal have dagligt i forhold til størrelse osv. og det står på spanden.
Mdr. forbrug for en alm. stor hest er ca. kr 225,- og så er den dækket ind med alle de vitale vitaminer/mineraler.

Held og lykke med al den gode sommertræning. B-)
0
0
Svar på denne tråd

Ovenstående
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 14:30
Jeg er total enig og husk at det er fordi din hest arbejder ellers ville det være nok med et tilskud af vitaminer og minaraler.

Mvh Linda
Nørreskov
Nørreskov

Stedet for de midtjyske heste elskere.

Vi tilbyder:
Hingstestation, Fodersalg.

Maskinstation(mini wrapning)

Kloakmester, foredrag mm.

udstyr til hesten og meget mere.

Ring for mere info.

Torben: 4040 0888, Linda 2076 6980.

Eller kom forbi:

Sønderdalvej 17, Klovborg
træffes bedst hjemme efter aftale.
0
0
Svar på denne tråd

Min får foder.......
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 15:05
ved siden af at den går på fold.

Sidste år gik den på døgnfold, med en daglig fodring. Men i august var vejret så koldt for ham om natten, at han ikke kunne holde huld på døgnfold samt en daglig fodring :-(

Min er en ganske tyndpelset dv-blanding, som går dressur, samt distance - og bliver redet rimeligt intensivt.

MVH charlotte
0
0
Svar på denne tråd

individuelt
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 22:05
Hej Marie

Det er jo meget individuelt. Det kommer jo helt an på dit brug af hesten og kvaliteten af folden. Du må vurdere det langs hen ad vejen, spørg evt. din dyrlæge. Det er dog en god ide, at supplere som minimum med vitaminer i en eller anden form.

Hilsen dixonfan

ps. Min varmblodshest får foder+vit de dage vi rider. Sidste år måtte vi fodre meget ved siden af, specielt med grovfoder pga. vejret. I år er der adgang til mere græs, og jeg vil ikke tro det bliver nødvendigt at supplere
0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  22-05-2005 00:44
tak for jeres svar... og jeg håber stadig flere vil skrive.

Det er bare som så mange andre ting i hesteverdenen, at der kan være så mange forskellige holdninger, så man kan blive i tvivl om hvad der i virkeligheden er bedst for ens hest...
mvh Marie
0
0
Svar på denne tråd

Husk blot...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2005 10:45
Hvis der vælges at supplere hesten op med vitamin/mineraltilskud skal man blot huske IKKE at springe en dag over hist og pist....det forrykker balancen utrolig meget hos hesten, og så kan man faktisk næsten ligeså godt undlade det, og nøjes med en sten på folden. ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Det bedste du
Forfatter: 
Dato:  22-05-2005 12:13
kan gøre, er og kontakte en uvildig foderkonsulent, som eks. www.foderplan.dk, få lavet en sommerfoderplan og en vinterfoderplan.

Mine skal køres over på Regulator Complete indenfor et par uger, så det og græs er deres foderplan sommeren over, og så kommer der roepiller og wrap oveni til vinter.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider