|
|
| Hannovraner kåring |
| Forfatter:  |
ouiseL |
| Dato:  |
07-07-2006 19:37 |
|
Har en hannovraner hoppe, der er brændmærhet med H ét da hun var føl(5 år nu). Kunne godt tænke mig at lave føl på hende næste år og, så er det jo nødvendigt at få hende kåret, så føllet kan blive brændmærket. Er ikke særlig interesseret i at få hende kåret i DV. Så er spørgsmålene imidlertid: Skal hingsten være hannovranerkåret? Hvor skal man hen for at få den kåret i hannovranerforbundet og hvordan foregår det? Hun har selv hovedstambogshopper hele vejen ud... Håber nogle kan hjælpe, Mvh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hann. kåring |
|
|
har selv en hoppe jeg muligvis skal have kåret i år ved hann. forbundet. jeg ved at der er ekstriør kåring hos lorenz linnet - vojens og hos betina nielsen - løkken og så må der også være et sted på sjælland...
vil du have hende rideprøvet skal du til tyskland (verden) med hoppen...
Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| metjen |
|
|
vil gøre høre mere om de der eksteriørkåringer herhjemme..? Ville egentlig ikke kåre min, da jeg synes det var for besværligt at køre til Tyskland, men hvis der bliver afholdt nogen herhjemme, er det jo perfekt. Ved du hvornår evt.?
Thrine *** Bedækning tilbydes ved ¤ CAMELOT DVH 894 ¤ -se mere på præsentation.. -------------------------------- * Kat.3 ponyhoppe sælges *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ekstriør kåring |
|
|
ved det bliver afholdt i løkken den weekend i august der ligger ca midt i måneden, og vil tro det også er i den weekend i vojens - de var i hvert fald de to steder samme weekend sidste år.
vedrøende tilmelding så skal man kontakte den der afholder det her i landet, men evt stamtavle skal have været til godkendelse inden i hann. Der er ikke nogen tilmeldingsfrist, men de vil self. gerne vide det så tidligt som muligt - prisen er ca 12-1300 kr inkl dna test.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eksteriørkåring |
|
|
snakker vi den 12-13 august eller den 19-20 august? Så sender man bare en kopi af stamtavlen til Hann. forbundet? Skal DNA-test foreligge inden kåringen? Og hvordan foregår det helt præcist?
Thrine *** Bedækning tilbydes ved ¤ CAMELOT DVH 894 ¤ -se mere på præsentation.. -------------------------------- * Kat.3 ponyhoppe sælges *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| august |
|
|
mener det er den 12-13, men kan lige tjekke når jeg kommer hjem til den comp. med emailen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for hjælp |
| Forfatter:  |
ouiseL |
| Dato:  |
09-07-2006 15:59 |
|
Når min er 5 skal den vel bare eksteriørkåres?? Er det ikke som i varmblod? Bor i Esbjerg,så vojens er jo tæt på! Kan man ikke få flere informationer et sted? Mvh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ouiseL og Thrine |
|
|
når du tager til vojens, så ring til Lorenz - han plejer altid at være rigtig flink... Det er i Løkken d. 11 august
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
Det vil jeg helt bestemt tro, men jeg ved ikke hvornår. Måske ACbreeding ved noget...
Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingst ´06 e. Armano, 1 hingst ´06 e Arkebal. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kåring... |
|
|
Metjen - går ud fra du ved lidt om det, jeg har lidt forskellige spørgsmål: 1. Afstamningen skal først godkendes i forbundet - dvs. jeg mailer en kopi af den derned til godkendelse, ikke? 2. Hoppen skal DNA bestemmes - hvordan bærer jeg mig lige ad? Skal svaret foreligge inden kåringen? Tager man bare en hårprøve og sender den hvorhen? Skal forældrene så ikke også DNA-bestemmes, eller regner man med det er gjort? 3. Hvordan foregår selve kåringen? Har læst lidt om det på hannoveraner.de, men kan du forklare det lidt mere simpelt? Der dukker sikkert flere spørgsmål op  Det gjorde der! - Tror du min nye Westfaler-hoppe kan kåres i Hann.?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thrine |
|
|
Nu er det jo også 1. gang for mig, men skal da svare så godt som muligt. 1. Jo 2. De tager en hårprøve på selve dagen og tager den med dem hjem... 3. som jeg har forstået det så er det stort set lige som ved DV. Jeg vil da tro at den kan kåres - hvorfor ikke  Den hoppe jeg håber at fremstille i år er min Andiamo hoppe, som jo egentligt er et stort skrummel 
Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingst ´06 e. Armano, 1 hingst ´06 e Arkebal. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker |
|
|
for svarene! Det er jo ret nemt med det DNA så! Så skal man slet ikke bekymre sig om de nu også har morens og farens DNA eller? I DV skulle vi jo have fat i Camelots mors DNA... Mht. selvekåringen, så af det jeg kunne læse mig frem til, foregik det på en lidt anden måde en DV's - nemlig at man ikke skulle løbe frem-tilbage på fast bund, men i stedet som på "gammeldags" manér, hvor man løber i en trekantsbane. Er det korrekt? Nu vi er ved det, er der så nogen der ved om Future Cup er kåret i Hannoveraner? FOr så må hans søster vel også kunne godtages..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thrine |
|
|
Nu er det jo "kun" en hoppe der skal kåres mht DNA. Jeg indrømmer at jeg ikke ved hvordan kåringen foregår i DK, men det er bare hvad jeg har fået indtryk af da jeg spurte lidt til det... Future Cup er så vidt jeg kan se ikke kåret i hann. men han har da heller ikke været fremstillet ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 11. august |
|
|
Fredag den 11. august - starter det normalt fra morgenen af eller hvordan? Ved du hvilken dag det er i Vojens? Tror du de vil kigge skævt til sådan en Westfaler, især når broderen lige netop ikke er kåret i deres forbund, men Oldenburger i stedet...?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thrine |
|
|
nu løber mine svar op, men hvis Vojens er tættest på dig, så tag kontakt til lorenz - jeg var ved ham sidste år med his highnessen og her var han meget behjælpelig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke tættest |
|
|
Der er stortset lige langt herfra til både løkken og vojens. Der var bare hvis nu Lorenz holdte det om lørdagen i stedet, at det så nok ville passe bedre end fredag. Tror du Betina kan fortælle mig det? Også hvad tid på dagen det bliver?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thrine |
|
|
Betina ( www.raedkaer.dk ) ved i hvert fald hvad kl. de kommer hos dem (mener de kommer om formiddagen og bliver indtil om eftermiddagen). Kan huske at det sidste år var enten lørdag eller søndag hos Lorenz, for jeg havede nemlig en presset dag, da jeg skulle til Frb. følskue om formiddagen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er det bare mig |
|
|
eller er det ikke lidt mærkeligt at man intet kan finde på nettet om hvornår hannoveranerkåringen er på ac breeding?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hold da op |
|
|
jeg har været hele deres hjemmeside rundt. Regnede ikke lige med at man skulle scrolle ned på "vælg sprog" siden. Nå man så blev man jo så meget klogere. Tak skal du have.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt sted |
|
|
Nej, vi kan godt blive enige om at det er et MEGET sjovt sted at skrive det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise |
|
|
Har du haft kontakt til Lorenz? Kunne godt tænke mig at vide om han holder det den 12. august - det mente stutteri rædkær nemlig måske at det var..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhh |
|
|
Der er Hannoveraner kåring hos Lorenz søndag den 13. om formiddagen  hilsen Nynne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mikael og Nynne |
|
|
Kan Lorenz godt "godkende" afstamninger, eller skal man omkring Hannoveraner Forbundet først?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|