|
|
| Hvad er vigtigt, kåring af DV hoppe? |
|
|
Hejsa Hvad skal man huske i forbindelse med sadelkåring af en 3 års hoppe? Hvordan bør den "shines"? Skal man tænke på noget specielt - gøre noget specielt i forbindelse med fremvisning på fast bund? Under ridning? Lad mig høre alle Jeres erfaringer og gode råd! Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som til et stævne |
|
|
jeg er godt ikek den store avler, men har da deltaget i en enkelt kårins som måler... shine som var det et stævne, dvs flet man vask hesten, pil hale osv. DV bruger ikke det store shine i hovedet, det er mere ox etc... Og så velplejede hove... Mht selve fremvisning skal dyret kunne stå stille for hånd , og mht ridning ikke for stor samlingsgrad , men gerne til biddet. Held+ lykke ... den skal vel brændes på halsen  Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fremvisning |
|
|
Som karinae skriver så skal hesten naturligvis rengøres til den store guldmedalje. Lidt babyolie eller vaseline omkring øjne og næsebor plejer vi nu at bruge og vi er ikke de eneste. Men ellers skal hesten fremstå skinnende og velplejet. Ved fremvisning på fast bund skal du huske at hesten skal trave energisk frem mod dommerne, men heller ikke så hurtigt at den mister takt. Det er nemlig rentaktetheden de bl.a. lytter efter. Og så skal den jo stilles op åben mod dommerne, som man plejer. Dommerne er faktisk ret søde til at bede om en anden opstilling hvis man ikke får stillet helt perfekt op. Og de skal nok guide dig gennem hvad der skal ske. Løsspringningen har du jo nok styr på. Ridning er som karinae skriver i remonteholdning. Som regel bliver rytterne bedt om at vise let øgning i traven, men ellers er det blot at vise de tre gangarter efterhånden som dommerne beder om det. Til oprangering skal du huske at showet ikke er slut endnu. Sørg for at hesten skridter energisk frem og ikke går og ligner en der allerede er på vej hjem. Det kan godt være dommerne har en ide om placeringerne, men de endelig beslutninger træffes først til oprangeringen. Det var vist det - held & lykke! /Louise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for råd... |
|
|
Må jeg ride med mit "reklame"-underlag som jeg plejer til konkurrencer? Det har jeg ikke kunnet finde noget om? Må jeg ride med (pony)-sporer? Der er hun vant til. Hvilket tøj skal man ride i, jeg ved at jeg skal have hvide bukser og støvler på, men hvad med den anden ende? Tine, der er et stort 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Mieke... |
|
|
Hvor kan jeg se det? Det er såmænd heller ikke nødvendigt, sådan er hun vist bare redet til... Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen sporer |
|
|
du skal bare ride med stævnepåklædning... med hensyn til reklameunderlag ved jeg ikke, men tror ikke det vil give problemer. mønstringen skal være hvide bukser og hvid skjorte eller rød bluse.. nu har de godt nok lovet 27 grader på søndag, så jeg må tilstå at chancen for at se mig i lange bukser og stor trøje er meget lille... bukserne skal jeg nok kravle i.. men blusen bliver altså vist bare en kortærmet hvid t-shirt.
Ædelt hingsteføl fra 2006 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jep... |
|
|
ja en sort ridejakke... nogle rider så i DV trøjer.. men jeg har ikke set røde ridejakker til kåring..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker... |
|
|
Altså; -jeg vasker hende og ordner halen. -fletter manen (som desværre har rigtigt mange længder!) -smører mule og øjne med olie. -ordner hovene med hovolie eller lak. Måling og mønstring iført kun hovedtøj. Skal jeg selv løbe bliver det i hvide ridebukser, kondisko og enten hvid skjorte eller rød DV sweatshirt. (Jeg håber sælger kommer og mønstrer som -næsten- aftalt). Løsspring iført hovedtøj og forbensgamager. Jeg rider i hvide bukser, støvler (ingen sporer), skjorte og enten ridejakke eller rød trøje. Cariba med alm. hovedtøj, springsadel m. reklameunderlag og med hvide bandager. Jeg møder til oprangering kun iført hovedtøj. Skal jeg have tøjler med karabinhager til løsspring, eller reb i hovedtøjet? Har jeg glemt noget?!? Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Spændende.. |
|
|
Hun var fløjføl i sin tid, så det bliver spændende at se hvad de siger nu, de kloge herrer!  Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Hej søde tøs, Tillykke med hende igen.. ja jeg har jo set din video  Hun bliver en stjerne!!
Held&lykke på søndag Ring og fortæl når det er slut og kronen på halsen er sikret... (Hvornår er det du kommer til øen? Franskmanden kommer d.9-14. bare hvis du lige skulle møde...) Mulle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridningen |
|
|
bliver det varmt er det ok kun at ride i skjorte...
Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadelkåring |
| Forfatter:  |
Christine |
| Dato:  |
29-06-2006 13:27 |
|
Er det i Sdr. Hygum du skal til sadelkåring ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en smart |
|
|
sag.. jeg så lige videoen af hende på din hjemmeside.. hun ser rigtig godt ud.. det skal nok gå.. held og lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Sadelkåring |
Christine |
29-06-2006 13:37 |
|
Det var ellers ærgeligt. Skal selv til Sdr. Hygum på onsdag og ville da gerne ha set din fine hoppe live. Har set billeder og video af den og hold da op en lækker sag du har fået dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehehe |
cenima |
29-06-2006 16:12 |
|
Jeg synes godt nok det er modigt at dig at du vil møde frem kun i hovedtøj til oprangeringen - men gør du det får hesten - og du - bestem opmærksomhed 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ceniman og tine |
Cirena_m |
29-06-2006 19:57 |
|
cenima: nogle steder trækker man da rundt med dem til oprangering- gør man ikke??
Tine: ja det bliver da spændende, er der kåring i Ålborg i denne weekend? hvorhenne? Må man gerne ride med hvide bangdager under fremvisningen? Og så skal det vist være tøjler med karabinhager.
/CBK
Drømmenhesten indkøbt (se billeder på præs)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karbinhager på tøjlerne er |
Lene G. Iversen |
29-06-2006 22:05 |
|
at foretrække, hvilket er hurtigt at tage af, samt man har bedre fat end i en løs snor, hvis der skulle opstå en uforudset situation.
Til løsspringningen får man, normalt, udleveret en snor til at trække igennem biddet, når man kommer ind. Men det ved du sikkert alt om.
Pøj pøj med stjernen!
mvh LGI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar... |
|
|
cenima: Hi, hi! Ja, noget skal jeg jo finde på! cirena_m: Ja, det er i aalborg, ja, jeg mener godt jeg må ride med bandager. Det har flere sagt til mig at de plejer, og at jeg bør gøre. Jeg kan ikke lige huske teksten i reglerne... Lene_G: Nej, jeg ved ikke noget om hvordan tingene "plejer" at være iforbindelse med kåringer, det er ikke noget jeg rigtigt har beskæftiget mig med. Jeg har kun stillet en 4 års til eksteriørkåring før, og ikke rigtigt set nogen kåringer... Derfor alle disse spørgsmål!!! Jeg har dog allieret mig med to "erfarne" til at hjælpe mig! Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tine! - det beklager jeg! |
Lene G. Iversen |
30-06-2006 22:24 |
|
For det var min opfattelse, at du havde set løsspringning ved kårringer før. Godt at du har nogle erfarene at støtte dig til.
mvh LGI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kåring |
|
|
Da Mondea var afsted (Vallensbæk) sidste år blev der ikke udleveret nogen snor ved løsspringningen. Der tog man bare tøjlen af når man var kommet ind på banen. Jeg havde købt et par karabinhager og selv sat dem på tøjlen. I øvrigt er der et par billeder fra rideprøven på min præs, hvis du vil se hvordan hun er blevet groomet. Husk at hesten skal vise sig fra sin bedste side på dagen og at dommerne skal kunne se den bedst muligt. Derfor klip alt hovskæg væk så de tydeligt kan se formen på benene, klip hvirvler ned osv. Og ellers så læs reglementet grundigt igennem, så du ikke overtræder nogle regler. De blir nemlig ændret ret tit. Held og lykke med hende.
Karin Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kåring |
|
|
Held og lykke med det, mon ikke det nok skal gå godt  Tjekkede lige hendes afstamning på LR, og fandt ganske rigtig ud af at hun var et afkom efter min tidligere hoppe Ca´ribe, som jeg havde fra 2000-2001... Mvh Jannie Sommer
Holstener: Karakter-Charisma-Klasse!
* Den der sladrer til dig, sladrer også om dig ! * * Skade gør klog, men for sent....*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jannie... |
|
|
Nej hvor er det sjovt du har haft hende! Hvor er hun nu? Resten af familien har de jo stadig på Lundgård, faderen og mormoren hilste vi på dernede. Hun er jo ud af samme hoppestamme som Calina. Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine.. |
|
|
Rigtig meget held og lykke i dag. Håber det går godt mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er gået fint... |
|
|
Cariba gik i RDH og fik sin krone!  Hun fik bla. 8 og 9.5 i spring, så det har været en fin dag! Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TILLYKKE |
|
|
Det er jo super flot  Tillykke med kronen En ny Calina er på vej...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bumbumbum |
|
|
Jeg så godt skønheden til kåringen i dag. Tillykke med det flotte resultat. Det var jo ikke ligefrem i dag at dommerne smed om sig med de høje karakterer! Dressurhestene var jo faktisk stemplet som komplet umulige i løsspringningen gr. afstamningen, selv om flere af dem faktisk var ganske gode!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke med kronen! |
Lene G. Iversen |
02-07-2006 22:53 |
|
Det var en god bedømmelse I fik med hjem. FLOT!
Held og lykke med hende frem over.
Vil du have hende i fol nu, eller vente til senere i karrieren?
mvh LGI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
med det gode resultat! Håber vi kan gøre jer kunsten efter i dag i Ikast.. Hesten er ligeblevet berettiget til sit "R" ved DSA kval. i springning, så det ville være rart, om den også kunne gå i DH! Vi må se hvordan det går..spændende biver det i hvert fald.
Thrine *** Bedækning tilbydes ved ¤ CAMELOT DVH 894 ¤ -se mere på præsentation.. -------------------------------- * Kat.3 ponyhoppe sælges *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene - Thrine |
|
|
Tak, Lene. Jeg er bestemt også glad for bedømmelsen og kronen! Jeg synes dog godt hun kunne have fået mere i trav, men pyt -det skal vi jo ikke bruge! Jeg har ingen planer om at sætte hende i fol foreløbig. Nu skal nu på græs og engang til næste år skal hun rides igen, og så skal vi ud og starte! Thrine: Held og lykke i dag! Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
Cirena_m |
03-07-2006 08:56 |
|
Tine: jamen det var da dejligt det endte så godt- tillykke med den fine bedømmelse... Ja jeg håber kun min også får det samme i august
Men det bliver da spændende hvad den lille dame udvikler sig til
/CBK
Drømmenhesten indkøbt (se billeder på præs)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som forventet |
|
|
jamen så fik det jo som jeg spåede... tillykke med damen , det er da en god start på jeres samarbejde. Karina
4-års vallak, 169 cm i stang til salg F: Carano MF Diamond. se evt billede på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak... |
|
|
-jeg trodede løbet var kørt da de målte hende til 175 cm, men det gik!!! Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også god dag her |
|
|
Vores gik sørme også i RDH med beskrivelsen: "Springbetonet, lidt sluttet hoppe med god bevægelse". Så det var skønt. Lidt billeder:  Nogen der kan finde ud af at rotere og beskære lidt her og der, så det ikke ser ud som om hun vender den forkerte vej? 
Thrine *** Bedækning tilbydes ved ¤ CAMELOT DVH 894 ¤ -se mere på præsentation.. -------------------------------- * Kat.3 ponyhoppe sælges *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thrine |
|
|
Jeg har prøvet med din hoppe  Kvaliteten er desværre blevet ringere ved roteringen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Original |
|
|
Det kan være du bedre kan bed originalen, den er lidt større og bedre kvalitet. Kan lige sende den til din mail..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thrine og Tine |
|
|
Thrine - OK Tine Gade - Stort tillykke, så mangler vi bare at se nogle billeder af den nykårede hoppe (helst fra dagen )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billede! |
|
|
Hejsa Her er et billede fra vores ridetur! Jeg har ingen fine med sløjfen på, hun synes bestemt ikke om at den viftede hende i hovedet!  Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trine - Tine! |
Lene G. Iversen |
03-07-2006 23:32 |
|
Trine! hun er en smart hoppe at se på. Var det Simon som fik "æren" som mønster?
Tine! nok skal du ikke umiddelbart bruge traven, men ofte kommer den senere hos holsteinere. Som regel er det muligt at ride noget mere trav i dem (generelt). Spændene at se hvor hun ender i højde skalaen.
mvh LGI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mønstrer |
|
|
Jep det var ham. Nu er det jo også hans hest, og det gik så godt sidste år med skimlen, så det var der slet ingen tvivl om. Og det bliver nok også ham igen næste gang vi skal have kåret en hoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thrine |
|
|
Var din med på sadelkåringsholdet, synes jeg kan kende den.. Havde også min egen stjerne med igår, hun gik ogs i RDH, så det er altid skønt år det går sådan:).. Mvh Susanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Susanne |
|
|
Nej hun var faktisk med på Nanna's hold. Og tillykke med fløjen! Det var også hende jeg havde udset til den plads! Vores har bare fået R'et fordi hun har fået tilstrækkelige point i DSA kvalifikation. Jeg tænkte faktisk på, at din jo også må være berettiget til R'et, idet hun har fået over 7,5 i DSA kvalifikation - så det er da bare med at få det sat på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
Rch |
05-07-2006 09:30 |
|
Hej Tine Tillykke med kåringen. Jeg er helt sikker på at jeg så din hoppe på Finstrup i lørdags dengang vi var til kåring i DSP. Den er godtnok ikke blandt de mindste, specielt ikke når man også tænker på hendes alder. Men hun ser rigtig dejlig ud, og godt skruet sammen. mvh. Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rch... |
|
|
Hun stod oppe i "gæstestalden", jeg var også ude at ride da i brændemærkede ponyer! -det tog hun heldigvis pænt, også da det blev hendes tur! Jeg havde egentligt troet at de ville blive nervøse over lugten?!? Gik det godt med din? Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thrine... |
|
|
Mange tak skal du have:)Jeg var meget spændt på hvad de ville sige til hende, da hun jo er TAF brændemærket, men det gik jo over alt forvetning.. OK, så var det kommetaren omk. din da fik mig til og overveje om Nanna ikke også kunne få sit R, og det kunne hun jo så, så det er rigtig dejligt, havde ikke lige fået læst at reglerne var sådan.. Mvh Susanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|