Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

følfoder
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 10:24

Er der nogen som kan anbefale et godt følfoder, mit ellers temmelig store hingsteføl på 2 uger får ikke helt nok mælk fra hoppen og han gider ikke at drikke silvanas følmælk så han er ikke rigtig sulten.

han er meget interesseret i hoppens foder så jeg tængte at jeg ville tilbude ham noget følfoder , har overvejet det fra st. hippolyte er der nogen som har erfaring med det ??

på forhånd tak.

DV er sagen..
0
0
Svar på denne tråd

foder...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 10:30

Jeg bruger suregrow fra brogården, dette foder er uden havre og man kan derfor styre væksten nogenlunde på dette foder, da det er lavet så det både kan bruges som fuldfoder og som tilskud til havre...

Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Ikke Hippolyt..
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 10:54

til føl i hvert fald, små føl skal ikke have så meget korn som Hippolyt forskriver..

Jeg ville købe det Metjen forslår, det er kvalitet og et godt følfoder..

Krone og bølge - En selvfølge

Springstøvler sælges

Frieserne kan opleves til Landsskuet

0
0
Svar på denne tråd

følfoder
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 12:54
hva med silvanas f 16 er der nogen som har erfaring med den, har fået en prøvespand på den og vil lige se om han gider at spise det..

DV er sagen..
0
0
Svar på denne tråd

st. hippolyt
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 20:43

Jeg bruger fholengold til mit hingste føl og er yderst tilfreds med produktet og mit føl elsker det.

Jeg giver efter behov, nogle gange spiser han meget og andre gang spiser han lidt. De første 3 måender skal man ikke give korn, sammen med fholengold. det begynder man at suplere med efter behov efter 3 månedres alderen. Så kun ros her fra ang. St.hippolyt

MVH JEANNE
0
0
Svar på denne tråd

Jeanne..
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 21:23
Hvad er det du mener dit 3 måneder gamle føl, skal bruge alt den stivelse til??
0
0
Svar på denne tråd

stivelse
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 22:03

Ang. stivelse tænker du så på stivelse i korn(f.eks) Havre eller i fholengold.

MVH JEANNE
0
0
Svar på denne tråd

Jeanne
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 22:13
Ja stivelsen der er i havre..
0
0
Svar på denne tråd

Glamour
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 22:30

Jeg er helle ikke så glad for at fodre med havre, netop pga. stivelsen så jeg suplere med lucerne somvidt det er muligt. Men nu spiser den lille mand ikke så meget endnu så den få kun fholengold som fuldfoder. Men med følhoppe får lidt havre, men en stor andel af fodret er erstattet med lucerne.

MVH JEANNE
0
0
Svar på denne tråd

Salvanas F 16
Forfatter: 
Dato:  18-06-2006 10:37

Beritl - jeg bruger Salvanas F16 til føl fra de er ca 4 uger, de får bare lidt i en spand mens hoppen æder sit eget foder - når de bliver lidt ældre og "kræver" at få mere foder får de lidt valset havre blandet i.

Føllene er glade for det. Er du bekymret for om han får nok mælk, kan du evt. blande lidt af salvanas mælkepulver i hans foder. Nogle føl vil ikke drikke mælken som supplering, formentlig fordi at det smager lidt anderledes end den ægte varer, men æde pulver vil de gerne. Husk at tjekke om den drikker vand.

Lene

Casell sælges - 1 års hingsteplag efter Cajus - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

følfoder
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 00:08

Jeg har brugt både spillers, pavo og brogaarden (suregrow og phase) - selvfølgelig ikke samtidig

Jeg har været gladest for spillers, hun voksede jævnt, så pæn ud hele tiden og aldrig problemer med maven :-)

Pavo synes jeg også er et godt foder, er bare ikke så meget til piller... Fodrer en 2-års med Veulenbrock pt, og den var ikke særlig pæn da den ankom, nu er den blank og i fin stand (kom i marts).

mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin

Stutteri High

Afkom efter Blis DS 5040 efterlyses - send mig en besked, hvis du kender, ejer, har kendt/ejet....

0
0
Svar på denne tråd

St. Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 01:37

Jeg fodrer mit varmblodsføl, på knap 2 mdr., med Fohlengold fra St. Hippolyt og er meget tilfreds

Med venlig hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 08:32

silvanas f 16 til mit 2 mrd. gamle hoppeføl.

Vi var i tvivl, om hun fik mælk nok. I samråd med dyrlægen får hun halv silvanas f 16 og halv valset havre. I starten fik hun en håndfuld melasse i for, at få hende til at spise. Hun har nu fået det i små 3 uger, og hun guffer det i sig. ½ kg silvanas og ½ kg valset havre (eller andet efter eget ønske ?), der har jeg til 3-4 dage, og det er til trods for, at de går på græs hele dagen.

Hoppen får Spillers (stud & youngstud), hvilket føllet også godt kan lide og også er beregnet til føl, men silvanas f 16 er iblandet modermælks erstatning, så det skulle være kanon til føl, da de får hvad de har brug for.

Hilsen

Mumse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider