Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

kåring
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 23:07

hejsa.

er der nogle der kan hjælp mig?

jeg har hørt at man kan få kåret sin hoppe,selvom at den ikke har nogen stamtavle og er af ukend afstamning er det rigtigt?

hvis det kan lade sig gør er der så nogle der kan fortælle mig hvordan man gør. knus anni

0
0
Svar på denne tråd

Hvilken hoppe?
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 23:12
For at kunne svare på dit spørgsmål, er jeg nødt til at vide lidt om din hoppe. Derudfra kan man danne sig en forestilling om hvilket avlsforbund man evt. kan stille hende til kåring i.
0
0
Svar på denne tråd

kåring
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 23:17

hejsa.

hendes mor er gelder men faren er ukendt.

jeg har snakket med dyrlægen og hans bud var at faren måske var en fuldblod men kunne ikke sige det med sikkerhed.

billeder af luna ligger på min præstation måske kan du sige noget ud fra det

0
0
Svar på denne tråd

hoppekåring
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 23:36

jeg har netop været inde på din præs. Hun ser fin ud din Luna.

Nu ved jeg ikke hvor stor hun er , men hun ligner en middelstor ridehest. Det du ved om hendes afstamning kan du i princippet ikke bruge til noget, når det ikke er dokumenteret.

Dansk varmblod har en åben stambog, hviket betyder at man kan stille hopper af ukendt afstamning til kåring.Har hoppen ingen stamtavle kan den kun kåres i den laveste kåringsklasse, hvilket kaldes forregisteret. Kåring opnåes dog kun, hvis dommerne mener hun har eksteriør og gangarter der lever op til Dansk varmblods avlsmål.

DV afholder hoppekåringer hen over sommeren og i efteråret.

Se nærmere herom på www.varmblod.dk, der står alt om hvor det er og tilmeldingfrister.

0
0
Svar på denne tråd

kåring
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 23:41

det lyder helt fint 1000 tak for hjælpen, jeg vil prøve og kigge på siden. tak igen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider