Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Så kom hun endelig i fol!
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 19:10

Ja.. Så blev bæstet endelig drægtig.. Hehe.. Jeg sendte min DV til hingst 3 gange før det lykkedes..

Grunden til hun først er i fol på 3. forsøg var, at jeg fik taget en svaberprøve den sidste gang hun blev bedækket, som viste at hun var meget uren. Så jeg tog hende hjem fra hingsten igen (havde kørt hende derop efter jeg fik taget svaberprøven, fordi dyrlægen sagde at der var et rigtig fint æg), og hun blev skyllet 3 dage efter af dyrlægen.. Så vi regnede med at jeg skulle afsted til hingst igen med hende efter de 21 dage.. Meeen nej! Hun blev ikke hestegal, så jeg kørte hende til dyrlægen og fik hende scannet. Heldigvis var hun så endelig i fol, hvilket undrede os lidt, da hun blev skyllet EFTER bedækningen.. Og hingsten var kun på hende én gang i den brunst, så vi er sikre på at hun er drægtig fra d. 22/5-06, så hun skal fole omkring d. 22/4-07! Dejligt tidspunkt!

Så jeg er bare lykkelig, og ville lige dele den dejlige nyhed med jer om, at jeg skal være "mormor"!

Shetlænderhingst på 6 år sælges

Meget sød og smuk

Har grønt hestepas, ryttervandt

Kr. 2000,-

0
0
Svar på denne tråd

også min i fol
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 19:16

Hej

Hjerteligt tillykke med dit kommende føl..

Jeg er også i den 7 himmel.. min 10 års belgier hoppe, Ingeborg, er i dag skannet drægtig (dag 24)

Smil.. var bange for hun ikk var i fol, da den træls hest har jagtet hende flere gange på folden, så hun var helt gennem blødt af sved (de er nu skildt af.. når han ikk lige løber gennem hegnet)

Knus Ulla

NB: er det så ikk korret at Ingeborg har termin ca. 25 April??

Knus Ulla Nielsen

se vores hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/p...odensvej80

0
0
Svar på denne tråd

Jo...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 19:21
Jeg tror det er deromkring.. Men de siger jo +/- 30 dage..

Shetlænderhingst på 6 år sælges

Meget sød og smuk

Har grønt hestepas, ryttervandt

Kr. 2000,-

0
0
Svar på denne tråd

3. gang
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 19:37

er lykkens gang - tillykke

Håber også det gælder herhjemme, min hoppe er blevet ins. 3 gange og er helt ren i svaber og i den bedste klasse ved biopsi.

Paplo: Det er vist ikke helt ved siden af, men som sagt de kan sagtens fole 14 dage før og let gå 30 dage over ;-)

Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

drægtigheds længde
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 19:40

Hej.. tak for jeres svar..

uha, det er jo vildt længe og vente... på vores belgier / araber føl..

Knus Ulla Nielsen

se vores hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/p...odensvej80

0
0
Svar på denne tråd

jeg var også noget
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 21:18

forundret, da jeg første gang fik min hoppe bedækket, og efterfølgende fik en dyrlægeregning hvor der stod at hoppen var blevet skyllet, efter bedækningen. Men forklaringen er, at ægget befrugtes medes det stadig er i æggelederen og først vandrer ned i livmoderen efter nogle dage, og sætter sig fast.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

6 dage...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 23:34
Så vidt jeg husker er ægget i æggelederen de første 6 dage og sætter sig fast i livmoderen 16 dage efter befrugtning. Hvis hoppen kun er lidt uren, er det meget normalt alligevel at inseminere og så behandle/skylle bagefter. Hvis den er meget uren, plejer man dog vist at vente til næste brunst med at bedække. Men tillykke med det.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider