Jeg hae en del spørgsmål, som jeg håber, at i dygtige avlsfolk herinde kan hjælpe mig med. 
Jeg har en DV hoppe på 10 år, med fuld stamtavle, men hun er, så vidt jeg ved, ikke kåret. Jeg har ifolet hende iår, med BH Romancier. Skal hun kåres, for jeg kan få papiere på føllet? Hvis hun skal, kan det så vente til næste år, så hun har føllet ved siden? (Hun er blevet "glemt" i vinter, så da jeg fik hende var hun mager mv. Så hun er ikke i kondition/pæn at se på pt.). Jeg vil jo selvfølgelig have papiere på føllet, når nu hoppen har det.
Mht. kåring, hvad skal hun så kunne? Hun er blevet skadet i ryggen for 4-5 år siden, så hun kan ikke ride, samt løsspringes. Samt hun har kronisk taktfejl på et bagben, og er skæv over krydset. Hvor meget tæller det ned? Jeg kan medføre dyrlægeerklæring på det, samt hun godt kan bruges til avl, uden hun lider. Og det er selvfølgelig ikke arveligt.
Hvordan kan man få "R" foran hendes kåringsresultat? Hun red både DSA, Championat og Distriktstævner, inden skaden, så tæller det med???
Og så må jeg låne en hoppe mere af en af mine venner til at avle på. Men der er kun moderen kåret i DV, med fuld stamtavle. Faderen er kåret i Tysk hannoveranerforbund, og hoppen er på tyske papiere (registreret i Tysk hannoveranerforbund, samt kåret i Dansk palominoforbund). Hvad kan denne hoppe kåres i?
Jeg håber, at i kan hjælpe mig med disse spørgsmål?