Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

ammeordninger, hvor?
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 12:24

Jeg har haft kontakt til ansager ang. amme-hoppe. Men er der nogen der kender til andre steder hvor der er sådanne ordninger?? Jeg ved at Nørlund har, men har nogen et tlf.nr. dertil?? Er der ikke også noget med at hestens værn el. lign. har sådan en ordning, og har nogen et nr. dertil??

Dyrlægen har i dag også konstateret at chancen for at Pagaiya nogensinde vil acceptere Copyright som sit føl er minimal, og synes derfor vi skulle begynde at lede efter en amme-hoppe.

Så al hjælp modtages med kyshånd.

Knus Helle

0
0
Svar på denne tråd

Link...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 12:43

... til diverse tlf.nr.: ammeordning

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

du er en skat.
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 12:53

intet mindre.

Takker rigtig mange gange.

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Måske nok
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 12:56

lidt langt væk, men se her:

www.heste-nettet.dk/fo...988/89988/

Held og lykke

Mvh

-Helle

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd

Daka...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 13:24

Daka har også en ammeordning.

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

0
0
Svar på denne tråd

misforstået godhed
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 13:34

Jeg kan ikke se ideen i ikke at samle alle de ammeordninger under 1.

Da vi selv mistede føl(men heldigvis fandt et via HV), var der også 117 steder man kunne ringe hen.

Men det gør det jo bare langt sværere at finde føl eller hoppe når de er fordelt på så mange forskellige ordninger.

Ville være langt mere effektivt hvis alle andre end HV kun henviste til HV, i stedet for selv at lave en ordning.

Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

har set friseren
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 13:40

Jeg blev af både ansager, hestens værn og Nørlund henvist til friseren. Har også snakket med ejeren, men de vil kun hvis jeg kører derop med føllet, konen er indlagt på sygehuset og manden lød rent ud sagt ikke synderlig interesseret i at få en ordning op at stå. Jeg synes også det er lidt langt at køre 3 timer med et 2 dage gl. føl med risiko for at hoppen afviser ham. Har overvejet at takke ja til at låne en ældre pony som "opdrager" og en dygtig hestepige som har læseferie har tilbudt at tage flaske-vagter når jeg er på arbejde.

Er så nu lidt i vildrede med hvad der er bedst. Vil gerne høre jeres mening om sagen. Hælder dog selv mest til at have ham hjemme, men kan allerede nu mærke at det kun går hvis han får en heste-opdrager for der er bare gang i ungen.

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Tjoke...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 14:30

Heej!

Min veninde mistede sin frieserhoppe i påsken og stod tilbage med et døgns gammelt hingsteføl. Tjoke fik lært at drikke af en skål, mens eftersøgningen af en amme stod på.

Han var 6 døgn gammel da en amme tog ham. Han blev gnedet ind i moderkagen fra hoppen også gik det egentlig let nok. (han skulle lige lære at sutte igen, var jo blevet vant til skål.)

Så en flaske engang imellem til at vedligeholde sutterefleksen er en god ide.

Han er ikke helt normal.. han søger mennesker heelt viildt og "taler" kun sjældent til sin "mor" men mennesker vrinsker han fornøjet af.

Det er superhårdt at opflaske.. og dyrt. Mælkeerstatningen alene kan løbe helt op i 10.000 kr.

Det er meget forståeligt at du helst vil beholde vidunderet hjemme, men der er ikke tvivl om, at føllet får det bedste hesteliv med en amme.

Men nu er det også kun to dage gammelt, der kan nå at vise sig en løsning. Føllet kan så vidt jeg har forstået være helt op til flere uger gammelt når det præsenteres for en amme.

Held og lykke til jer

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

0
0
Svar på denne tråd

ammehoppe
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 14:51

Her er nogle gode råd ang. føladoption.

Horse Consult

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 08:17

Hej Helle

Min hoppe var mildest taget meget lidt moderlig sidste år, men føllet fik alligevel hendes mælk, da vi hjalp til med det.

Efter at hun atter var ifolet, blev hun meget meget omsorgsfuld og moderlig overfor føllet igen og det holdt resten af tiden, de havde sammen.

I år er der nul problemer, hun er den perfekte mor.

Så jeg vil anbefale dig evt. at få din hoppe ifolet igen måske allerede i følbrunsten, hvad der virkede for mig - kunne måske også hjælpe dig, specielt hvis det nu er hendes første dennegang!

Mvh

Tina V

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk

Dejlig hingsteplag født den 27-4-2005 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider