Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl og regn
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 07:02

Hej

Jeg fik jo føl natten til onsdag og min hoppe er ikke typen der kan stå inde i flere dage af gangen uden at komme ud så koger hun simpelthen over og stopper med at æde.

Hun er nu stoppet med at æde og står bare og skraber fordi hun vil ud. Igår var de ude en del timer også selvom det regnede, følle blev holdt øje med og selvom han var lidt våd frøs han ikke.

Men hvad gør i nu hvor vejrguderne har lovet dårligt vejr i en hel uge???

Må godt nok indrømme at de røg ud her til morgen fordi det kun støvregner men tager regnen til må de jo ind, men det er bare ikke en holdbar løsning.

Læsskur er en løsning men hvad så når hoppen mest af alt bare har lyst til at græsse så får bettemand jo regn alligevel.

men en hoppe der ikke vil spise er jo heller ikke holdbart.

HVad gør i andre?

VH Rikke

0
0
Svar på denne tråd

De skal ud !
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 08:37

Mine føl (ihvertfald) har en lidt fedtet pels så der skal meget vand til, før huden bliver våd.

Ellers kunne man lukke dem ud nogen timer morgen og aften.

Så kan de tørre i mellemtiden og få sovet lidt.

Jeg synes faktisk, at det vand der er på jorden, er værre end det, der kommer ned.

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd

regn og føl
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 11:05
som oxalia er inde på, så har jeg også min ude uanset vejr, men så længe jorden er våd er det max 1-2 timer af gangen (han er typen der ikke ligger ret meget ned)

Sælges : 1, 4½ års Hoppe, 1 hingsteføl ´06 e. Armano. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Føl...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 21:21

Har lige tænkt på det samme.

Mine hopper og føl har nemlig også været på døgnfold i en uge nu og indtil nu syntes jeg ikke de har frosset.

Men har netop været ude at kigge til dem og begge føl rystede, så tog den ene ind, men den anden har jeg ikke mulighed for at få ind, da den står på en eng en kilometer fra hvor vi bor.

Men har også lidt den holdning at hvis først de er ude, så skal de blive ude. Tror nogle gange at de blir mere sarte af at komme ud og ind. Men tænker også mere på de våde marker nu, de har jo ikke et tørt sted at ligge sig, stakkels føl...

Mvh. Gitte

www.123hjemmeside.dk/petit

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 08:48

Jeg synes nu også det er lidt tidligt med døgnfold, sådan som "sommeren" har artet sig indtil nu .

Kan du ikke hente dem med en trailer, DMI har jo kun regn i sigte den næste uge.

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd

Føl...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 11:14

Henter dem i dag, så de har mulighed for at komme ind. Kan godt se at vejrguderne ikke melder om sommer endnu, trist...

Mvh. Gitte

www.123hjemmeside.dk/petit

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 17:15

De første to uger i mit føls liv var pragtfulde og de var ude hele dagen og tilsidst sov de også ude.

Men det dårlige vejr er noget @!#$, så de har ikke været ude mere end to-tre timer siden det blev dårligt vejr. Følle har jo ikke mulighed for at sove tørt. Og hellere (desværre) lidt for meget inde end lungebetændelse. I dag Søndag har de så været ude hele dagen igen. Men det er så slut i morgen igen siger meterologerne.

Rid på det bedste - Rid frederiksborgheste ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider