Min hoppe folede natten til onsdag og har mig bekendt ikke gødet siden. Hendes boks er clean og derfor ved jeg med sikkerhed at hun ikke har lavet noget inde. På marken sidder jeg jo ved dem og der har jeg heller ikke set noget.
Nogen der ved hvorfor hun ikke gøder?
Hun spiser fint.
Vil ringe til dyrelægen kl 8:00 så må vi se hvad hun siger, men i må meget gerne sige til hvis i ved hvorfor.
Det er meget almindeligt at hoppen ikke gøder noget tid efter folingen.
Op til folingen kommer hun af med en hel masse for at få tømt tarmen, så der er god plads til at føllet kan komme ud. Så går der jo lige lidt før der kommer en ny ladning
Nogle hopper kan dog have problemer med at få gang i maven igen, så det er godt at give klid, gulerødder og godt hø efter folingen.
hvis du vil sætte skub i hende så giv masser af hø eller tørt wrap, mash, gulerødder og andet afførende. Er hun meget på græs sætter det også skub i tingene.
Dog er der ingen grund til bekymring så længe hoppen trives og er glad - det er en helt anden sag hvis hun begynder at vise tegn på kolik.
at komme, min hoppe folede også onsdag aften og den første klat kom først sidst på eftermiddagen torsdag. Det er også en god ide at få hoppen ud at løbe uden føl, det kan også være med til at sætte gang i systemet igen.