Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Vaccination af føl
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 11:03

Hej. Hvornår vaccinerer i føl og ungheste?

Gør i det engang om året eller???

0
0
Svar på denne tråd

Milan...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 11:45

... fik jeg basisvaccineret lige inden han blev flyttet fra mor. Han var næsten 5 måneder ved første sprøjte, og næsten 6 ved den næste. Og så kunne vi ventet et år. Så han skal kun vaccineres 1 gang om året fra nu af.

Håber at du kan bruge det.

Mvh

Trine og Nydam's Mr. Milan

Se Milans hjemmeside: www.mrmilan.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Trine..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 12:02
Ja, det kan jeg. Mit føl er næsten et år nu, men den fik ikke vaccination som 5 og 6 måneders, men moderen fik lige inden føllet blev født. Så skal jeg vel bare vaccinere den nu her, når den bliver et år, ikke?
0
0
Svar på denne tråd

Jo men...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 13:40
Den skal jo have to gange med 3uger-3 måneders mellemrum. Min blev vaccineret, da hun var 5½ måned og så igen ca 4 uger efter. Hoppen blev vaccineret 1 måned for (det blev så mere, da hun gik 3 uger over tid). Iflg dyrlægen er føllet kun dækket ind via moderen de første 4-5 måneder.
0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 14:34

...kun et spørgsmål om at føllet er dækket ind via sin mor/mælken, de første 4-6 mdr. men faktisk kan føllet ikke danne antistofer selv før. Dvs. at en vaccine givet før, lige så godt kunne have værret smidt ud.

Vi giver første vaccine i løbet af vinteren/starten af foråret. Anden gang et par måneder senere og derefter 1 gang årligt.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 16:09
Så vaccinere jeg den nu, hvor den er knap et år ganmmel, og igen om ca en måned, og derefter en gang om året.
0
0
Svar på denne tråd

vacc af føl
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 17:06
Jeg vacc. mine føl ca 1 uge - 1 md. før fravænning og igen 1 md. efter, herefter får de 1x årligt ligesom konkurrence heste ;-) ...

Sælges : 1, 4½ års Hoppe. Se min præsentation

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak, tilredet, røngtenfotograferet og fundet fri for mus - Kontakt mig for oplysninger og billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider