Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Diegivende med dækken
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 11:51

Er der nogen som har erfaringer og gode råd mht at have en diegivende hoppe med dækken.

Hvad kan man gøre for at undgå problemer med at finde yveret, filtre sig ind i stropper osv.

Problemet er vi løbet ind i fordi dyrlægen havde konstateret hoppen ikke drægtig, så den blev redet og klippet, men nu er den så højdrægtig alligevel...

hvad gør man?

Mvh karen

0
0
Svar på denne tråd

Man tager dækkenet af
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 13:19

Snarest belejligt, for det er virkelig noget bøvl for følle med et dækken.

Har prøvet det!

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Mary gik...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 13:22

... med dækken da hun var diegivende med Milan. Vi havde ikke muligheden for at tage det af hende, med mindre vi ville holde hende inde, så vi gjorde simpelthen det, at vi tog grimen af Milan, når de var på fold. Alle gjordstropper og lign. blev strammet op, så de ikke hang.

Vi havde aldrig nogle problemer.

Mvh

Trine og Nydam's Mr. Milan

Ting sælges eller byttes. Kig ind på min hjemmeside: mrmilan.webbyen.dk under salg og bytte.

0
0
Svar på denne tråd

Ja man kan jo tage chancen
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 13:47

med et dækken, jeg tror dog næppe mit føl ville have overlevet det, hvis ikke at jeg havde valgt at tage det af, da den fuldstændig mistede modet og mælkelysten af at skulle dykke ned under mors dækken, hver gang den ville ha en mælketår.

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd

måske måske
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 14:28
Helt op til hoppe og føl om de kan finde ud af det og dine nerver de første par dage ,min hoppe havde altid dækken på ved hendes 4 føl grundet sommereksem og det er gået fint var da lidt usikker i starten men jo det kan sagtens lade sig gøre.
0
0
Svar på denne tråd

Men det kommer jo an på stropperne
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 16:13

- et sommereksemdækken går ikke så langt ned, har maveplade og sidder ret tæt til - så det er nok ikke noget problem

- et Rambo har IKKE benstropper og hvis nu det blev købt en størrelse mindre går fet ikke så langt ned...

- et weatherbbeta har benstropper og går langt ned og det ville jeg aldrig bruge

men en klippet hest kan da godt få dækkenet af, den er vel ved at have sommerpels - de skal jo kun være ude et par timer om dagen her med et nyfødt føl indtil det er lidt varmere.

Så jeg ville tage dækkenet af NU.

Eva

En ledig boks i Sorø. Både klassisk og sportsdressur, tæt ved skov, super folde både sommer og vinter. Rare heste og ejere, omsorgsfuld pasning.
0
0
Svar på denne tråd

Flere muligheder
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 16:27

Jeg har et par forslag til dig her:

1. Læg et dækken på med "tæt" halerem (ligesom rumperem) og sy så en elastik-gjord fast på dækkenet.

eller

2. Læg et dækken på med "tæt" halerem (ligesom rumperem) og kort så krydsgjordene helt op - de forlænges nu med tykke elastikker.

Lad være med at anvende benstropper.

0
0
Svar på denne tråd

Nedtrapning
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 16:28
Nu er vores hopper godt nok ikke klippet, men vi plejer at trappe brugen af dækken ned. Dvs. omkring 1-1½ måned før foling tager vi dækkenet af om natten og når hoppen så har folet, går den helt uden. Det er ikke noget problem, da hoppe + føl alligevel ikke kommer ud i længere tid når det er koldt.
0
0
Svar på denne tråd

Godt vejr
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 19:19

Ser ud til at foråret er på vej. Hoppen holder sig endnu, og hun er ved at vænne sig til at gå uden dækken når det er lunt i vejret.

Det løser sig nok...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider