Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

bliver det for hårdt?
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 19:13

Jeg går og overvejer at få bedækket min belgierhoppe, men jeg har aldrig prøvet at få nogle af mine hopper bedækket før.. og igår havde jeg besøg af smeden og hun sagde at belgiere har svært ved at fole/føde?.. hvad hedder det.. Nu er jeg så blevet lidt i tvivl om jeg tør... Er der nogle af jer der ved noget om det?

Karina.

skøn 1 årig fjordhest/ædel-oldenborg . smuk lærevillig 2 årig haflinger, med papirer.

SÆLGES.

se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

tror du ikke
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 19:19

hun forveksler din hoppe med det belgiske kødkvæg som har svært ved at kælve.

jeg har aldrig hørt at det skulle være sværrere for en belgier at fole end en anden race hest.

så hvis din hoppe ikke er gammel og i god fysisk tilstand ville jeg ikke havde nogle betænkninger ved det.

venlig hilsen Berit

Vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Tak!!..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 19:27

for svar.. .. jeg kunne heller ikke rigtig forstå det.. Hun er 5 år og maidenhoppe... og når jeg også er ny i... faget.. så bliver det virkelig spændende.. Bliver hopper, lige som hunde, mere modne af at prøve at være forældre?.. Hun er nemlig en bestemt dame, så jeg håber hun bliver lidt mere rolig..

Karina.

skøn 1 årig fjordhest/ædel-oldenborg . smuk lærevillig 2 årig haflinger, med papirer.

SÆLGES.

se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

men på
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 19:32

den anden side siger min jydeavlende nabo, at jyderne ofte mister deres føl ved folingen fordi de er for lang tid om at rejse sig op og dermed (?) ikke får hjulpet føllet med at få hul på hinden. Ihvertfald anbefaler hun udefoling for at få hoppen til at være lidt kvik på benene.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

Det havde jeg..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 20:17

også tænkt mig.. men jeg er altså lidt nervøs.. når nu det er første gang.. i hører nok meget mere til mig ..

Tak for jeres svar!

Karina.

SÆLGES.

se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Ullan.
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 23:07
Svaret på det problem hedder folingsalarm.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Jo, men
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 23:24

jeg tror ikke jydefolk gør det meget i teknik og hvis den anviste metode ser ud til at virke for dem, så er det vel ok. I øvrigt mistede selvsamme nabo et føl ved fødslen, men da hun ikke var hjemme (hoppen folede midt på dagen), havde en alarm ikke hjulpet. Man kan så sige, at metoden med udefødsel heller ikke hjalp. Tilbage står vel bare, at det efter hvad jydefolk siger er et problem med folingerne, fordi hopperne generelt er for længe om at rejse sig, og måske er det det, som den omtalte smed har hørt?

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider