Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvilken Hingst Passer hjælp
Forfatter: 
Dato:  15-11-2005 14:23

Hey.. Spørger igen igen :-P

Hvilken hingst ville passe på min hoppe, jeg har ingen anelse håber i vil hjælpe lidt til :-)

Navn: Heisselagers Diva.

Farve: Rød

Stg: 163-166 ca.

Skal kåres til næste år!

Far: Boheme

Race: Dv

Farve: Rød

Stg: 171 kan ses her: www.hingstenet.dk/soge...php?id=55

Mor: Heisselager Divaldi

Race: Dv

Farve: Brun

Stg: 163

Farfar:

Bolero DEU Hann.

Farmor: DEU Hann.

Morfar: Waldstern

Farve: Brun Kan ses her:

images.google.dk/imgre...D%26sa%3DG

Mormor: Diwein

Farve: Brun.

Diva er Dv brændmærket, har en særdeles god og fremad søgende skridt, super flydende trav, tung og hurtig galop.

Diva er en meget stædig hoppe, ellers med et kanont temperament.

Diva er kanon i springning i dressuren halter lidt.

Jeg er interesseret i en spring hingst på min. 165-170 i stg

Godt temperament, god bevægelse.

Hvad syntes i?

0
0
Svar på denne tråd

Springhingst
Forfatter: 
Dato:  15-11-2005 14:29

Min første indskydelse er Lambrusco Ask. Han er ædel og særdeles velspringende.

Hvis du bruger en af de mange holstenerhingste der er herhjemme, vil du have en meget stor risiko for at få en ENORM hest.

En anden mulighed KUNNE være Lancelot, som er efter Landtinus og så med Andantes mormor til mor. Han står her på Sjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Lanciano.
Forfatter: 
Dato:  16-11-2005 18:51

Hejsa.

Min første indskydelse, da jeg så din hoppe og signalementet, var Lanciano.

Lanciano er efter Landino (som er en Landgraf søn) og hans morfar er Pilot.

Han er godt nok delvis Holstener, men han avler generelt fine, ædle afkom med en super gangartskapacitet og springblodet ligger jo i ham - se bare hans afstamning. Han er virkelig en super hingst. Jeg har selv brugt han én gang på min Frühling-hoppe - og det blev et helt fantastisk føl, som desværre døde af tarmslyng ;o(

Tjek ham ud på denne hjemmeside www.euro-hingste-saed.dk

Du går bare ind under "hingste med L" og "ruller" ned, så kommer han frem!

Med venlig hilsen

May-Britt

- Lækker 2-års unghest, spring/dressur, til salg - se min profil: Maygårdens Cordial!!

- Kvalitetsurter til din hest?? Kig på min profil, eller klik ind på vores hjemmeside:

WWW.HESTENSURTEHAVE.DK
0
0
Svar på denne tråd

fuldblod
Forfatter: 
Dato:  16-11-2005 20:44

var min første tanke...

Hingste som Esteban XX eller Underworld XX avler faktisk ret godt - i hvert fald har samtlige af de Esteban afkom jeg har set, været væsentligt bedre end deres mødre.

min gamle DV-hoppe - stor, stram overlinje og 3 middel gangarter - fik forrige år et super afkom - tilpas ædelt, faktisk særdeles velgående og utrolig fornuftig i sit temperament. Esteban har jo også en super god galop...

Måske var det en mulighed ?

0
0
Svar på denne tråd

Lambrusco eller Heops
Forfatter: 
Dato:  16-11-2005 22:17

Jeg vil ligesom charlotte anbefalde dig Lambrusco, det er en fantastisk hest, det er sjældent man ser så meget kapacitet..

En anden hingst jeg selv vil bruge til næste år er Heops, han har er af ekstrem god type og har ud over en kæmpe springkapacitet en enormt god gang. det er desuden mange gode eksempler på at ved at krydse Hann. og trak har man fået nogle enormt gode heste.

Dressur skal være elegant.. Rid en smuk, ædel og arbejdsvillig hest... Rid Trakehner!!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider