Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 For-register
Forfatter: 
Dato:  05-12-2001 14:11
God dag,

Jeg har lige et par spørgsmål:

Hvis man ejer en hoppe der ikke er kåret og der er ikke så mange papirer på hende, kan det så overhovedet lade sig gøre at avle på hende?

Hvor mange led skal man igennem før føllene kan kåres? (jeg har hørt noget om forregistret - hvordan virker det?)

Hvis jeg har hendes ID kort og navnene på hendes far og morfar (begge i DVH) er hun så optegnet i DV?

Er det overhovedet det hver at gøre sig overvejelserne med mindre man ville beholde føllet selv?

Hilsener fra

MetteH
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: For-register
Forfatter: 
Dato:  05-12-2001 16:01
ja, det er der en mulighed for, hc´vad er hendes ID nr. så skal jeg tjekke i LR databasen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: For-register
Forfatter: 
Dato:  05-12-2001 16:08
Hvis du har et ID-bevis på hesten, hvor hendes far og morfar er skrevet i, så er det lig med at hendes afstamning er "anerkendt" af Landskontoret - hun har altså papirer, stamtavle om du vil. I dag laver man ikke længere ID-beviser, men hestepas. Jeg går ud fra at du måske har et grønt ID-bevis, med en lysegrøn eller lyseblå registreringsattest sat ind som sider. På det papir kan du se om hoppens mor evt er kåret. Om mormor og mormors mor er kåret.
Er ingen af hopperne i papirerne kåret, kan du dog stadig få din hoppe bedømt i Dansk Varmblod. Hvis hun har et godt eksteriør uden helt graverende fejl, vil hun kunne blive optaget i et forregister. Forregisteret består af flere afdelinger, som jeg ikke helt har styr på. "Dansk Register" = DR, er for hopper med fuldafstamning, men eksteriør mæssige svagheder. Så er der F1, F2 og F3, Jeg mener at F1 er for hopper af helt ukendt afstamning, men som alligevel har kvaliteter til varmblodsavl.

Kender du ikke en eller anden "papir"-kyndig person, der kan vurdere din hests papirer? Ellers kan du prøve at skrive hesten registreringsnummer her og/eller fulde navn, så kan vi jo prøve at slå den op i Hestedata.

mvh Laura
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider