|
|
| DSP - kan hun kåres |
| Forfatter:  |
janej |
| Dato:  |
21-09-2005 08:16 |
|
Jeg underviser en pige der rider en ret smart kat. I pony. Kan denne kåres i DSP, og under hvilke betingelser? Ponyhoppen er efter en god new forest hoppe med stamtavle, men faren er en ikke-registreret DV hingst - kun med halv stamtavle.. Kan det lade sig gøre?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det |
|
|
... kan det godt. Hoppen kan kåres i forregisteret i DSP. En hingst kan i øvrigt ikke være ikke-registreret DV. Enten er den registreret og DV eller også er den ingen af delene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise.. |
janej |
21-09-2005 12:11 |
|
Okay..Ja, tak for det. Ang. DV: Ja, okay.. Det ved jeg. Det jeg mente var at den ikke var kåret. Kun hans far er godkendt hingst. Moderen var der ingen papirer på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommer lige i tanke om noget mere.. |
janej |
21-09-2005 12:12 |
|
Hvad så med rideprøve i DSP. Kan man aflægge sådan en på ældre hopper? Denne er 5.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Både LU´s 1-dags prøve... |
|
|
samt DSP´s egne avlschampionater for 4-, 5- og 6-års er en mulighed. Derudover har DSP i år afholdt nogle såkaldte avlsklasser for 7-års og ældre af alle køn, hvor der i lighed med championaterne bedømmes gangarter og springteknik. Så afprøvningsmulighederne i DSP er absolut tilstede. Det har desuden været muligt at tilmelde hopperne til hingstenes 30-dages materialeprøve. Men så vidt jeg ved har ingen hoppeejere benyttet sig af dette tilbud, så jeg ved ikke om det tilbud stadig eksisterer. Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet