Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ridning efter bedækning
Forfatter: 
Dato:  04-07-2005 21:36
Jeg har lige fået min hoppe bedækket ved en lækker dsp hingst men men nu ved jeg ikk om hun skal ha en hvile perioden så man er sikker på at hun har taget ved.. (hvis man kan sige det)..
Hun var hos hingsten i kun en uge og han var på 3 gange hvor det bare gik rigtig godt og hun stod stille. Og derefter slog hun ham væk.. Men det er første gang jeg har en hoppe som skal ha føl (det er da vist godt hun har prøvet det før)..

Jeg har fået at vide at jeg skal se om hun "blinker" om 20 dage for så skal hun afsted igen.. Men er der andre ting jeg skal tage hensyn til både med ridning osv..

Ved godt hun skal ha go foder med vitaminer og mineraler (men det får hun allerede). Men jeg tænkte mere i ridningen.. Er der ikk noget med ca en måned inden hun skal nedkomme skal hun ha fred eller....?

Håber der er nogen der kan og vil hjælpe mig..
0
0
Svar på denne tråd

Rides eller ej
Forfatter: 
Dato:  04-07-2005 22:04
Det er jo lidt en smag sag.
Men mange foretrækker at gi hoppen fred de første uger til der scannet på omkring 17 dag efter bedækningen. Dels scanner man fordi ja så kan du se om hoppen er ifol og dels er den det ikke, ja så kan du nå at få bedækket igen inden brunst ophører.
Ridning jamen det kan da de fleste fint klare også helt frem til foling. Du skal da bare være opmærksom på hoppens tegn til dig. Hun vil da selv sætte farten ned, når hun blir tungere og tungere af føllet.
Min hoppe var faktisk i vældigt hopla næsten helt frem til den dag, hun skulle fole. Hun har så i stedet fået fred til at hygge sig med sin baby efter folingen, og kommer ikke igang igen med ridningen før efter august. Men det er et valg, jeg har gjort. Du kan sagtens ride igen tidligere også uden at der sker noget ved det.
Mvh
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider